– „Parkiet” to ważny tytuł i jedyny na rynku inwestorskim. Doświadczenie Cezarego Szymanka, znajomość biznesu i technologii są bardzo ważne w rozwoju oferty dziennika – zarówno tej tradycyjnej papierowej jak i dla rozwoju serwisu parkiet.com – komentuje Maciej Maciejowski, prezes Gremi Media.
Cezary Szymanek zachowa swoje obecne stanowisko zastępcy redaktora naczelnego „Rzeczpospolitej” ds. ekonomii. – „Parkiet” będzie medium pierwszego wyboru dla wszystkich uczestników rynku kapitałowego i inwestorów, zarówno tych indywidualnych, jak i instytucjonalnych. Wykorzystując całe spektrum platform publikacji naszych treści – serwis internetowy parkiet.com, media społecznościowe, konferencje i spotkania, a także oczywiście wydanie papierowe – dotrzemy do czytelnika w najważniejszym dla niego momencie: chwili podejmowania decyzji, co zrobić z własnymi pieniędzmi – zapowiada nowy szef.
– „Parkiet” będzie jak dotychczas, tylko bardziej i bliżej. Bardziej o tym, jak inwestować, oczywiście nie tylko na giełdzie i bardziej o ludziach, którzy to robią, sami lub w naszym imieniu. Będzie też jeszcze bliżej swoich czytelników, którzy będą mogli częściej oglądać i słuchać swoich ulubionych i cenionych dziennikarzy – dodaje.
Z końcem grudnia z „Parkietem” żegna się Andrzej Stec, który redaktorem naczelnym był od początku 2014 roku.
Cezary Szymanek z wydawnictwem Gremi Media jest związany od 11 lat. Wicenaczelnym „Rzeczpospolitej” został w połowie br., przedtem pełnił funkcje redaktora naczelnego portalu Rp.pl, tygodnika „Bloomberg Businessweek Polska” oraz miesięcznika „Sukces”.
Wcześniej pracował m.in. w Radiu PiN (przez wiele lat jako szef działu informacji), grupie TVN (jako dyrektor programowy serwisu Tenbit.pl i twórca programu o takiej samej nazwie w TVN), TVP1, RTL 7, Radiu ZET i Radiu Kolor.
W trzecim kwartale br. średnia sprzedaż ogółem „Parkietu” wynosiła 3 334 egz., o 7,9 proc. mniej niż rok wcześniej (dane Polskich Badań Czytelnictwa).
Grupa kapitałowa Gremi Media w zeszłym kwartale zwiększyła przychody o 6 proc. do 25,09 mln zł, osiągając 1,39 mln zł zysku netto. Jej wpływy cyfrowe poszły w górę o jedną trzecią.