Tygodniki na koniec roku wyjdą podwójnymi numerami

"Prenumeratorzy płacą za 52 wydania w roku, a nie 51" - zauważa Mateusz Orzechowski z Wydawnictwa Wspólnota

Większość tygodników także w tym roku planuje podwójne wydania świąteczno-noworoczne.

Podwójne wydanie „Newsweeka” ukaże się w poniedziałek 18 grudnia, a „Gazety Polskiej” i „Tygodnika Powszechnego” w środę 20 grudnia.

Jak przekazała „Presserwisowi” Ewelina Burda, zastępczyni redaktora naczelnego „Tygodnika Powszechnego”, kolejne pojedyncze wydanie pisma trafi do dystrybucji 3 stycznia. – Będzie się ono jednak różnić od standardowych numerów, przygotujemy w nim dodatkowe strony z materiałami „Z oddechem”, w działach będą liczne prognozy na przyszłość. To również będzie numer odświętny – na początek roku i święto Trzech Króli – zapowiada Burda.

Inną strategię wydawniczą ma „Polityka”. Numer świąteczny dostępny w sprzedaży od 20 grudnia będzie pojedynczy, ale w zwiększonej objętości. Natomiast podwójny będzie numer noworoczny, który trafi do sprzedaży w czwartek 28 grudnia i będzie w niej do wtorku 9 stycznia.

Tygodnik „Przegląd” w okresie świąteczno-noworocznym stawia na standardowe wydania pojedyncze. – Nie łączymy numerów – przekazała nam sekretarz redakcji Agata Gogołkiewicz.

Nie otrzymaliśmy odpowiedzi na temat cyklu wydawniczego od wydawców „Sieci” i tygodnika „Do Rzeczy”.

Także wiele tygodników lokalnych planuje podwójne wydania świąteczno-noworoczne. Zawsze numerami łączonymi na koniec roku wychodzą „Tygodnik Podhalański” i „Gazeta Radomszczańska”.

Są jednak wydawcy lokalni, którzy tego nie praktykują. – Wiem, że dziennikarze mogą mnie za to nie lubić, ale zawsze wydajemy dwa osobne numery na święta i Nowy Rok. To oznacza trochę więcej pracy między świętami, ale zwykle numer noworoczny mamy przygotowany wcześniej i trzeba jedynie uzupełnić bieżące informacje – mówi Mateusz Orzechowski, właściciel Wydawnictwa Wspólnota. Zaznacza, że prenumeratorzy płacą za 52 wydania w roku, a nie 51.

Numerów nie łączy także „Kronika Beskidzka”. – Od kilku lat stawiamy na osobne wydania na święta i Nowy Rok. Biznesowo się to nam sprawdza – mówi Mirosław Galczak, prezes wydawnictwa i redaktor naczelny „Kroniki”.