Muzo.fm – zanim stanie się Eską Rock – ma nadawać jako Eska Rock Extra

"My nie mamy planów zmiany nazwy" - przekonywał przed miesiącem rzecznik Grupy Polsat Plus

Radio Muzo.fm – nim nadawcę rozgłośni od Telewizji Polsat przejmie Grupa ZPR Media – ma zmienić nazwę na Eska Rock Extra – ustalił „Presserwis”.

Rok temu, pod koniec października 2022 roku, Grupa ZPR Media przejęła od Telewizji Polsat zarządzanie programem Muzo.fm. Zapowiedziano wówczas również sprzedaż spółki grupie Zbigniewa Benbenka, która później miała wystąpić do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z wnioskiem o zmianę nazwy na Eska Rock, dzięki czemu projekt stałby się ponownie ponadregionalną rozgłośnią (dziś Eska Rock nadaje na UKF wyłącznie w Warszawie).

Muzo.fm zmieni nazwę na Eska Rock Extra

Od stycznia Grupa Radiowa Time (część Grupy ZPR Media) przejęła od Polsat Media obsługę reklamową Muzo.fm, a w marcu rozgłośnia zmieniła format na rockowy.

Sama sprzedaż udziałów w spółce nadającej Muzo.fm się jednak przeciąga – do transakcji miało dojść już w pierwszym kwartale 2023 roku. Jak informowaliśmy we wrześniu, Grupa Polsat Plus zdecydowała o podziale spółki Muzo.fm, nadawcy radia Muzo.fm. Zostanie z niej wydzielony segment inwestycyjny i produkcji podcastów, który trafi do zarejestrowanej pod koniec sierpnia spółki Muzo Media. Ten ruch ma umożliwić zapowiedzianą sprzedaż Muzo.fm na rzecz Grupy ZPR Media.

Do transakcji wciąż nie doszło, ale – jak ustalił „Presserwis” – spółka Muzo.fm, nadal kontrolowana przez Telewizję Polsat, wystąpiła do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o zmianę nazwy Muzo.fm na Eskę Rock Extra.  Jeszcze pod koniec października rzecznik prasowy Grupy Polsat Plus Tomasz Matwiejczuk przekonywał nas: „My nie mamy planów zmiany nazwy. Poza tym przecież powszechnie wiadomo, że jesteśmy w procesie sprzedaży Muzo”.

Z badania Radio Track, realizowanego przez Kantar, wynika, że w okresie sierpień-październik udział nadającego w dziewięciu miastach Polski Muzo.fm wynosił 0,3 proc. udziału w czasie słuchania. W samej Warszawie Eska Rock miała 4,1 proc. udziału w czasie słuchania, a Muzo.fm – 0,8 proc.