Z początkiem stycznia 2024 r. Olga Korolec zostanie nową dyrektorką zarządzającą Onetu przejmując funkcję i dotychczasowe obowiązki Marty Badurek-Pietniczki, która udaje się na urlop macierzyński. Emil Nowiński, obecnie head of Onet Marketing, od stycznia 2024 r. zostanie dyrektorem marketingu Ringier Axel Springer Polska.
Olga Korolec w styczniu 2024 r. zostanie powołana na stanowisko dyrektorki zarządzającej segmentem Onetu i będzie zarządzała zespołami odpowiedzialnymi za strategię wydawniczą oraz dalszy rozwój Onetu.
Marta Badurek-Pietniczka, dotychczasowa dyrektorka zarządzająca Onetu, pełniąca tę funkcję przez ostatnie 4 lata, będzie aktywnie pracować do grudnia br., a z początkiem stycznia 2024 r. przejdzie na urlop macierzyński.
Emil Nowiński, dotychczasowy head of Onet Marketing od stycznia 2024 r. zostanie dyrektorem marketingu RASP i będzie odpowiedzialny za budowanie i realizowanie strategii marketingowej dla wszystkich marek z portfolio Ringier Axel Springer Polska.
Olga Korolec od siedmiu lat w RASP
Olga Korolec studiowała m.in. medioznawstwo i nauki o komunikacji na Uniwersytecie Bolońskim we Włoszech oraz zarządzanie i marketing w Istituto Europeo del Design w Mediolanie. Po powrocie do Polski rozpoczęła pracę w agencji reklamowej DDB, a następnie, przez ponad 14 lat, pracowała w działach marketingu, m.in. w Telekomunikacji Polskiej jako zastępca dyrektora Pionu Komunikacji Korporacyjnej, w Kompanii Piwowarskiej jako dyrektor zarządzający portfelem marek oraz w ITI Neovison, jako wiceprezes zarządu ds. marketingu.
Od 2016 roku jest dyrektorem marketingu w Ringier Axel Springer Polska i wraz z zespołem realizuje działania wspierające marki zarówno digitalowe, jak i printowe takie, jak m.in. Onet, Fakt, Business insider czy Forbes. Od 2019 roku aktywnie promuje i wdraża idee zrównoważonego rozwoju pełniąc funkcję group sustainability directora w RASP.
Emil Nowiński jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku dziennikarstwo i nauki polityczne. Od ponad 15 lat jest związany z Onetem, w którym przeszedł przez wszystkie szczeble, rozpoczynając swoją karierę od pracy w redakcjach, aż po zarządzanie wizerunkiem Onetu i prowadzenie kluczowych projektów strategicznych.
Przypomnijmy, że od września br. do działu marketingu Ringier Axel Springer Polska dołączył Marcin Makowiecki. Objął nowo utworzoną funkcję head of B2B marketing – zajmuje się tworzeniem i realizowaniem strategii marketingowej biura reklamy RAS Polska.
We wrześniu br. serwisy i aplikacje internetowe Ringier Axel Springer Polska zanotowały 20,83 mln użytkowników, 0,18 proc. zasięgu oraz 51 minut i 43 sekundy średniego czasu korzystania (według badania Mediapanel).
RASP w ub.r. przy spadku wpływów o 0,2 proc. do 661,58 mln zł osiągnął wzrost zysku netto z 33,48 do 36,3 mln zł, m.in. dzięki niższej kwocie zapłaconego podatku dochodowego. Firma nieco więcej niż rok wcześniej zarobiła z prasy drukowanej, a mniej z reklam internetowych.