Przeanalizowaliśmy, ile spotów reklamowych wyemitował kanał, a także ile trwały w nim bloki reklamowe od stycznia do października 2022 i 2023 roku.
Jedynym miesiącem, kiedy w TVP Info nadano mniej reklam niż przed rokiem, był styczeń (ich łączny czas trwania skrócił się o 1,7 proc.).
Rok do roku największy wzrost liczby spotów w TVP Info zanotowano w marcu – z 1,5 tys. do 7,2 tys. (w marcu 2022 roku było ich mniej z powodu inwazji Rosji na Ukrainę).
Poza marcem, czas trwania reklam – w zależności od miesiąca – wzrósł od 5,4 proc. (w lipcu) do 75,7 proc. (w kwietniu). Istotny wzrost nastąpił także we wrześniu (o 66,8 proc.).
W tym roku najwięcej spotów reklamowych w TVP Info pokazano w sierpniu – 10,4 tys. (o 30,8 proc. więcej) i w lipcu – 10,3 tys. (o 13,1 proc. więcej).
Pod koniec kwietnia 2023 roku zmienił się dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej. Jarosława Olechowskiego odwołał Mateusz Matyszkowicz, od września 2022 roku prezes TVP. Poprzedni dyrektor TAI, ograniczając czas reklam w TVP Info, chciał zwiększyć oglądalność kanału. Olechowskiego zastąpił Michał Adamczyk, którego zastępcą ds. TVP Info został Samuel Pereira.