Sprzedaż odbędzie się w formie konkursu ofert na sprzedaż w trybie z wolnej ręki. Z regulaminu postępowania wynika, że zainteresowani nabyciem spółki, w ramach postępowania upadłościowego, mogą składać oferty w terminie do dnia 20 grudnia 2023 r. o godz. 12.00. Oferty można złożyć w kancelarii syndyka osobiście, bądź listem poleconym lub kurierem na adres kancelarii syndyka. Muszą być sporządzone w języku polskim.
Jeśli w trybie tego konkursu nie dojdzie do sprzedaży całości spółki, to syndyk będzie decydował co dalej. Tę funkcję od 2021 r. sprawuje Aleksandra Strynkiewicz-Kondracka.
W portfolio Marquard Media Polska znajdują się serwisy internetowe: Kozaczek.pl, Papilot.pl, Zeberka.pl, Supermamy.papilot.pl, CKM.pl i Autostuff.pl, które cały czas są wydawane. Jak podaje wydawca, od stycznia do października br. zanotowały one ponad 90 mln odsłon.
Przez cały okres sprzedaży firma będzie dalej funkcjonowała na dotychczasowych zasadach. W spółce pracują 22 osoby.
Marquard Media Polska na polskim rynku obecny jest od 1992 roku, wydawał w przeszłości takie tytuły jak “Cosmopolitan”, “Joy”, “Harper’s Bazaar”, “CKM” czy “Playboy”, a także “Express Wieczorny” czy “Panią Domu”. Z końcem 2019 roku firma zrezygnowała z wydawania wszystkich swoich magazynów drukowanych, wycofała się z organizacji eventów i zwolniła 70 proc. pracowników.
– Niewielka skala działalności, bardzo konkurencyjny rynek, duża zależność od tytułów wydawanych na licencji i niedoskonały model biznesowy w tym obszarze zmusiły nas do zerwania z tą tradycyjną częścią biznesu – uzasadnił Bijan Khezri, CEO oraz współwłaściciel Marquard Media Group. Równocześnie firma rozpoczęła postępowanie sanacyjne. Do porozumienia z wierzycielami jednak nie doszło.
W drugiej połowie listopada 2020 r. Sąd Rejonowy w Warszawie zdecydował o umorzeniu postępowania sanacyjnego firmy. Postępowanie upadłościowe Marquard Media Polska ogłoszono 14 kwietnia 2021 r. Zaznaczono, że jego koszty poniesie sama firma, a za szczegółowe rozliczenie będzie odpowiadał referendarz sądowy.
Motor-Presse Polska zamknął serwisy i tytuły
Na początku br. prowadzono proces sprzedaży portfolio innego upadłego wydawcy – Motor Presse Polska. Dziesięć podmiotów było wstępnie zainteresowanych kupnem jego tytułów prasowych, ale nikt nie złożył oferty na zakup całości portfolio spółki. Nie złożono także ofert w minimalnej cenie na serwisy internetowe wydawcy. Tytuły prasowe zamknięto, potem taki sam los spotkał witryny internetowe spółki.