Telewizja Polska nadal nie ogłosiła, gdzie odbędzie się tegoroczny „Sylwester Marzeń”. Ogłaszane przez nadawcę są natomiast kolejne przetargi na jego organizację, które wskazują, że koncert zostanie zorganizowany w Zakopanem. W cenniku reklam na grudzień w paśmie “Sylwestra” na razie widnieje pozycja “Program rozrywkowy”.
W ubiegłym roku w drugiej połowie listopada podpisana i ogłoszona została umowa pomiędzy Zakopanem a TVP na zorganizowanie „Sylwestra Marzeń”. W tym roku połowa miesiąca już za nami, a konkretów ciągle brak. Zapytaliśmy Telewizję Polską, gdzie zostanie zorganizowana zabawa na przełomie roku, ale nadawca konsekwentnie milczy w tej sprawie. Zakopane zaś nie ma żadnej wiedzy: – To TVP jest organizatorem zabawy, my tylko udzielamy miejsca. Proszę wiec pytać w Telewizji Polskiej – mówi nam Agata Mikler z zakopiańskiego ratusza.
Co więcej: Telewizja Polska nie wpisała jeszcze “Sylwestra Marzeń” do cennika reklamowego na grudzień, choć dotychczas o tej porze widniała tam już taka pozycja. Zamiast tego 31 grudnia po 20.00 znaleźć można tam pozycję pt. „Program rozrywkowy”.
Jest drugi przetarg. Tym razem na scenografię
Publiczny nadawca ogłosił za to niedawno przetarg na „usługę sceno-techniczną zakładającą uzyskanie pożądanego przez TVP zamysłu dźwiękowego realizatora z wykorzystaniem sprzętu własnego Zleceniobiorcy (nagłośnienie) z transportem, ubezpieczeniem i obsługą do audycji „Sylwester Marzeń z Dwójką 2023/2024″. Taki wpis widnieje na stronie z przetargami.
Wkrótce po nim pojawił się także drugi: tym razem na usługę sceniczną zakładającą „uzyskanie pożądanego przez TVP zamysłu wizualnego scenografa do audycji „Sylwester Marzeń z Dwójką 2023/2024” wg. projektu artystycznego Pana Giorgiosa Stilianou – Matsis”.
Co ciekawe: w ogłoszeniu podano, że projekt scenografii „jest oparty na zeszłorocznej scenografii, która jest do wglądu w magazynach TVP” – Aby zweryfikować ilość elementów scenografii z poprzedniego roku prosimy o kontakt – napisała telewizja. W obu ogłoszeniach TVP zostawia sobie furtkę: w dokumentach przetargowych zapisano, że miejscem organizacji imprezy ma być co prawda Zakopane, ale miejsce to może ulec zmianie.
NIK o „Sylwestrze Marzeń”
Organizację ubiegłorocznego „Sylwestra Marzeń” wzięła pod lupę Najwyższa Izba Kontroli. Z opublikowanego kilka tygodni temu raportu wynika, że TVP podjęła „ryzykowne ekonomicznie i kosztowne działania” aby zapewnić gwiazdę głównej koncertu sylwestrowego 2022/2023. Początkowo miała być nią Mel C, ostatecznie jednak wystąpił zespół Black Eyed Peas.
W ocenie kontrolerów działania nadawcy w celu zapewnienia sobie rozpoznawalnej gwiazdy na koncercie sylwestrowym były „nierzetelne, niecelowe i niegospodarne”. NIK zwróciła też uwagę, że wynagrodzenie “uprzednio zakontraktowanej artystki było dziewięciokrotnie niższe od wynagrodzenia zespołu”, który ostatecznie wystąpił.
Z kolei w związku z audycją Sylwester Marzeń z Dwójką 2021/2022 zawarto 17 umów w zakresie sponsoringu lub lokowania produktu. Łączna wartość netto przedmiotowych umów dla danej audycji wynosiła 4 206,5 tys. zł, z czego największy wkład wniesiony przez jeden podmiot wyniósł 2 032,5 tys. zł – informuje NIK. Spółki o istotnym znaczeniu dla gospodarki państwa wniosły wkład finansowy w łącznej wysokości 3 456,5 tys. zł netto.
Z danych Nielsena wynika, że średnia widownia pokazanego w TVP2 i TVP Polonia ostatniego „Sylwestra Marzeń” wyniosła 4,43 mln osób.