Decyzja o przyznaniu koncesji trzem stacjom Grupy MWE zapadła na posiedzeniu KRRiT w połowie września. Nowe kanały mają trafić do sieci kablowych, serwisów streamingowych, usług OTT i multipleksów lokalnych naziemnej telewizji cyfrowej. Firma Michała Winnickiego takowe posiada w Jeleniej Górze (MUX-L1), Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim (MUX-L3) oraz we Wrocławiu i Świdnicy (MUX-L4). Uruchomienie nowych kanałów drogą naziemną będzie możliwe m.in. dzięki zmianie standardu MUX-L3.
Winnicki chce, żeby multipleks przeszedł na DVB-T2/HEVC razem z MUX-3 z głównymi kanałami Telewizji Polskiej. W województwach łódzkim i śląskim nastąpi to w nocy z 14 na 15 grudnia. – MUX-L3 nadaje w dwóch województwach: łódzkim i śląskim, ale niektórzy odbierają go też w woj. świętokrzyskim. Będziemy rozmawiać z nadawcami i UKE, aby tego samego dnia przełączyć też L3. Natomiast MUX-L4 będzie dalej nadawać w DVB-T1, bo tego oczekują obecni na nim nadawcy – wyjaśnia Winnicki.
Nowe kanały ruszą w 2024 roku
Junior Channel będzie pierwszą nowością Grupy MWE. – Pogoda24 planujemy uruchomić na wiosnę. Obecnie trwa instalacja specjalistycznych systemów pogodowych, które pozwolą nam dostarczać najaktualniejsze prognozy. Junior Channel ma już swoją oprawę, zostanie uruchomiony pod koniec stycznia, tak aby młodsi widzowie mogli cieszyć się nową ofertą podczas ferii zimowych. Treść dla tego kanału została zakupiona na początku roku. W przypadku kanału Zakupy24, otrzymanie koncesji trwało dłużej niż przewidywaliśmy. W związku z tym rozważamy teraz możliwość lekkiego przeformatowania tego kanału – mówił niedawno w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Karol Warda, TV channels & production director Grupy MWE. Studio Pogoda24.TV ma mieścić się w siedzibie firmy w Szczecinie. To pierwszy taki projekt na polskim rynku po likwidacji TVN Meteo (później TVN Meteo Active). Kanały pogodowe dalej działają m.in. w USA, Kanadzie czy we Francji.
Kanał Pogoda24.TV ma nadawać przez całą dobę i mieć charakter wyspecjalizowany – informacyjny, poświęcony głównie pogodzie. Stacja ma być adresowana do osób w wieku od 7 do 74 lat, z wykształceniem podstawowym i średnim, osób pracujących, emerytów i rencistów. – W programie będą rozpowszechniane audycje przedstawiające prognozę pogody w Polsce i na świecie. Informacje będą przekazywane za pomocą interaktywnych map, zapowiedzi meteorologicznych oraz wejść prezenterskich. Dodatkowo, informacje pogodowe będą przedstawiane na pasku informacyjnym. W programie obecne będą także transmisje na żywo z kamer umieszczonych w najciekawszych miejscach Polski m.in. na plażach i w górach. W zależności od pory roku pojawią się również informacje o smogu, śniegu, temperaturze i jakości wody w najpopularniejszych kąpieliskach. Ponadto, w programie pojawią się również wejścia prezenterskie na żywo z najciekawszych imprez okolicznościowych np. dożynek czy dni miast. Audycje powtórkowe zajmą 90% tygodniowego czasu nadawania programu – czytamy w decyzji KRRiT.
Całodobową emisję ma prowadzić też stacja Zakupy24.TV. Ma być kanałem poświęconym wyłącznie telesprzedaży. – W programie będą emitowane audycje prezentujące ciekawe i wyjątkowe produkty w atrakcyjnych cenach. Będą to przede wszystkim artykuły gospodarstwa domowego, drobne meble oraz narzędzia ogrodnicze. Widzowie będą mogli zamawiać produkty korzystając z centrum telefonicznego lub przez Internet. Będą to produkty wysokiej jakości od renomowanych producentów – można przeczytać we wniosku koncesyjnym.
Junior Channel ma prowadzić emisję przez całą dobę. Będzie adresowany do dzieci od 3 do 12 roku życia. – W ofercie Junior Channel znajdą się audycje dla dzieci, w tym w szczególności seriale animowane. Będą to zarówno produkcje polskie, jak i zagraniczne. Bardzo nam zależy, aby oferta programowa była bezpieczna, pozbawiona przemocy. Początkowo zamierzamy emitować kultowe audycje dla dzieci z dawnych lat, na których wychowały się całe pokolenia. Ofertę programową będziemy stopniowo rozszerzać o coraz nowsze produkcje. Planujemy również produkcję własnych audycji dla dzieci, w tym w szczególności treści poświęcone edukacji. Chcemy promować nie tylko oglądanie seriali animowanych, ale także czytanie książek dla dzieci, dlatego każdego dnia będziemy emitować audycję, w której prezenter będzie czytał książki dla dzieci na dobranoc. W dalszym etapie chcemy również wprowadzić audycje poświęcone nauce języka angielskiego dla najmłodszych – zapewnił wnioskodawca.