Poranny program TVP Info „Jedziemy” aktualnie emitowany jest od poniedziałku do piątku około godz. 7.13.
Jego średnia oglądalność w okresie od 4 września do 9 listopada 2023 roku wyniosła 384 tys. osób, co przełożyło się na 12,36 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 3,72 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 5,83 proc. w grupie 16-59 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
Zdecydowanie najpopularniejsze wydanie głównej części audycji w analizowanym okresie wyemitowane zostało 16 października – obejrzało je 654 tys. widzów.
Audycja miała o 50 tys. widzów więcej względem analogicznego okresu rok wcześniej. Od 1 września do 7 listopada ub.r. cykl śledziło 334 tys. osób (odpowiednio 10,44 proc., 3,71 proc. i 6,02 proc. udziału).
„Jedziemy dalej” śledzi 474 tys. widzów
Wyższe wyniki notuje dodatkowa część programu „Jedziemy dalej”, którą można oglądać o godz. 8.00 (również od poniedziałku do piątku). Jego średnia widownia w analizowanym okresie wyniosła 474 tys. osób, a udział ukształtował się odpowiednio na poziomie 12,86 proc., 3,42 proc. i 5,92 proc.
„Jedziemy dalej” względem analogicznego okresu rok wcześniej zyskało 33 tys. osób – wówczas cykl śledziło 441 tys. widzów (11,70 proc., 3,65 proc. i 6,34 proc. udziału).
Obie części magazynu zdecydowanie podnoszą średnie dobowe udziały TVP Info, które w np. w zeszłym roku wyniosły 5,14 proc. w 4+ i 2,35 proc. w 16-49.
Jaki jest profil widza audycji „Jedziemy”?
Jesienią „Jedziemy” w TVP Info ogląda średnio 59,40 proc. mężczyzn i 40,60 proc. kobiet. W przypadku „Jedziemy dalej” jest to odpowiednio 57,03 proc. i 42,97 proc.
W strukturze wiekowej w obu audycjach zdecydowanie największy udział notowany jest wśród widzów w wieku 65 i więcej lat (72,20 proc. w przypadku części głównej i 70,64 proc. – części dodatkowej).
Program ma zauważalną przewagę wśród mieszkańców wsi, którzy stanowią 41,37 proc. udziału wszystkich widzów głównej części i 43,10 proc. części „dalej” (mieszkańcy miast stanowią odpowiednio 58,63 proc. i 56,90 proc.).
Biorąc pod uwagę średni miesięczny dochód netto danego gospodarstwa domowego w przeliczeniu na 1 mieszkańca (w zł) można zauważyć, że 33 proc. widowni „Jedziemy” to osoby z dochodami powyżej 5 tys. zł netto. Z kolei w przypadku „Jedziemy dalej” odsetek takich widzów wyniósł 31,38 proc.
Obie części „Jedziemy” najchętniej chętniej oglądają osoby z wykształceniem podstawowym, których udział wynosi 45,65 proc. w przypadku głównej części i 44,22 proc. w przypadku części dodatkowej. Odsetek widzów z wykształceniem średnim to odpowiednio 37,62 proc. i 39,85 proc. widowni, a wyższym – 16,21 proc. i 15,31 proc.
Ze względu na wykonywany zawód program zdecydowanie najchętniej oglądany jest przez emerytów, którzy stanowią po odpowiednio 71,26 proc. i 71,94 proc. widowni.
Formuła „Jedziemy” zakłada, że gospodarz programu – Michał Rachoń – rozmawia z zaproszonymi do studia gośćmi na aktualne tematy. Bieżące sprawy w studiu komentują też zaproszeni goście.