„NIE” po śmierci właścicieli zachowuje swoją linię

Okładka na wybory z hasłem JPII

Tygodnik "NIE" pozostaje pismem antyklerykalnym

Śmierć Jerzego Urbana i wdowy po nim Małgorzaty Daniszewskiej nie wpływa na linię redakcyjną tygodnika „NIE” (Urma), który wydawali.

Na okładce dzisiejszego wydania „NIE” jest fotomontaż: twarz Jerzego Urbana  wmontowana w postać papieża przedstawionego w geście błogosławieństwa i duży napis „Nie lękajcie się”.

– To nawiązanie do niedzielnych wyborów – mówi Waldemar Kuchanny, redaktor naczelny „NIE”. W marcu br. z powodu innej okładki z wizerunkiem papieża Jana Pawła II nakład tygodnika został wycofany ze sprzedaży w punktach kontrolowanych przez państwo, czyli należących do Orlenu, Ruchu i Poczty Polskiej – z tej ostatniej na stałe.

– Pozostajemy antyklerykalni, ale krytyczni wobec wszystkich stron politycznych sporów. Jako jedyni z zasady ilustrujemy teksty rysunkami satyrycznymi, to nas wyróżnia. Tę linię redakcyjną chcemy utrzymać – zaznacza Kuchanny.

3 października, dokładnie rok po śmierci Jerzego Urbana zmarła jego żona i właścicielka spółki Urma – Małgorzata Daniszewska. – Przypuszczam, że decyzje dotyczące przyszłości tygodnia podejmie Marta Miecińska, która najpewniej odziedziczy wydawnictwo – mówi naczelny „NIE”. Miecińska jest prezeską Urmy, to córka Małgorzaty Daniszewskiej.