Spotlight oficjalnie likwiduje Team X

W tle zarzuty o pedofilię

Na kanale Team X znajduje się aktualnie 26 filmów

W przesłanym do „Presserwisu” oświadczeniu Wojciech Szaniawski, prezes zarządu Spotligh Agency, poinformował, że agencja podjęła decyzję o całkowitej likwidacji Teamu X, usunięciu z Youtube wszystkich związanych z tym projektem filmów, odejściu od użytkowania znaku towarowego Team X oraz zaprzestania sprzedaży produktów z logo i likwidację sklepu marki.

Szaniawski odniósł się również do zarzutów, które w stosunku do Spotlight wystosował Mikołaj „Konopskyy” Tylko. Prezes agencji podkreślił, że Agata „Fagata” Fąk nie jest związana z agencją od dwóch lat. Ponadto firma nigdy nie miała nic wspólnego z produkcją piosenki „Onlyfans”. Przypomnijmy, że w filmie Konopskyy’ego youtuber zarzucał Spotlight tworzenie treści dla dzieci, ale też promocję nagrań seksualizujących fanów poprzez promowanie tego typu piosenek.

Konopskyy w nagraniu stwierdził też, że współzałożycielka Weronika Bielik miała tworzyć treści dla małych dzieci. Szaniawski podkreśla, że Bielik nigdy nie była tego rodzaju twórczynią. Bielik nie występowała również w filmach TeamX adresowanych do dzieci.

– Bielik jest modelką reklamującą bieliznę – wyciąganie jej zdjęć jako przykładu treści adresowanych do dzieci stanowi oczywistą manipulację i zniesławia jej osobę, bo nigdy nie miały one takiego przeznaczeni – czytamy.

Spotlight zapowiedział szereg zmian w działalności agencji w świetle zarzutów, które pojawiły się w internecie. Firma powoła rzecznika ds. kontaktów twórców z widzami. Jego głównym zadaniem będzie ochrona osób małoletnich w sieci. Agencja wprowadzi cykliczne warsztaty dla twórców, których działalność adresowana jest do dzieci.

– Będą one prowadzone przez psychologa, a ich celem będzie uświadomienie influencerom, w jaki sposób treści internetowe oddziałują na psychikę dziecka – wyjaśnia Szaniawski. Dodaje, że proponuje organizację dyskusji na temat propozycji regulacji, które powinny obowiązywać w branży influencer marketingu. Udział w niej mieliby brać dziennikarze, psycholodzy, prawnicy oraz eksperci.

–  Zostaliśmy przedstawieni jako kluczowy podmiot w branży influencer marketingu. Apelujemy więc o to, aby tworząc w przyszłości materiały dotyczące
agencji Spotlight, autor umożliwił nam zabranie głosu – kończy Szaniawski.

Przypomnijmy, że wczoraj informowaliśmy, że z kanału youtube’owego Team X usunięte zostały nagrania, która nie są teledyskami projektu influencerskiego.

Team X został założony przez Stuarta „Stuu” Burtona – youtubera zamieszanego w skandal pedofilski. Team X, wzorowany na Ekipie Friza, powstał w 2019 roku. Jego twórcą jest agencja Spotlight, której założycielami byli Stuu, Weronika Bielik oraz Wojciech Szaniawski, związany również z agencją Arskom. Burton wycofał się ze spółki w kwietniu 2023 roku. Wspólnikami są obecnie Szaniawski (prezes) i Bielik.

W niedawnym filmie pod tytułem „Mroczna przeszłość polskiego Youtuba” Konopskyy zwracał uwagę na niebezpieczne treści, jakie pojawiały się na kanale Team X. Influencer zaznaczał, że Team X od początku istnienia poruszał tematykę seksualności, mimo że był projektem skierowanym do małych dzieci. Konopskyy cytował pełne seksualnych podtekstów piosenki i zwracał uwagę, że na niektórych nagraniach członkinie projektu pojawiały się w samej bieliźnie.