Krótkie przeglądy informacji z zagranicy pojawiły się w głównym wydaniu „Wiadomości” TVP kilka miesięcy temu. Każdy składa się zwykle z trzech mini materiałów, trwających po ok. 30-40 sekund. Nie ma w nich tzw. setek, czyli wypowiedzi reporterów do kamery.
Takie przeglądy przygotowują przede wszystkim dziennikarze „Wiadomości” zajmujący się tematyką zagraniczną, m.in. Maria Stepan. W ostatnim czasie dołączyli do nich także dziennikarze z innych redakcji Telewizji Polskiej, m.in. Agnieszka Zelek i Dariusz Wrzosek.
Dariusz Wrzosek to reporter TVP Info, prowadzi też „Flesz Historii” na antenie TVP Historia. Ponadto przygotował cykl dokumentalny „Niezłomni” o Żołnierzach Wyklętych (emitowany w TVP Info wiosną br.), a także reportaże do magazynu „Głębia ostrości”.
W ostatnich miesiącach w „Wiadomościach” pojawili się także inni nowy reporterzy, przygotowujący standardowe, kilkuminutowe relacje. Od kilku tygodni takie materiały przygotowuje Małgorzata Gałka z „Panoramy”, do redakcji dołączyli też Tomasz Handkus z TVP3 Katowice, Monika Borkowska oraz Bartosz Łyżwiński, który przeszedł z „Panoramy”.
„Wiadomości” ogląda 2 mln widzów
Według danych Nielsen Audience Measurement w sierpniu br. średnia widownia głównego wydania „Wiadomości” wynosiła 2,11 mln osób, z czego 1,46 mln w TVP1, 614,1 tys. w TVP Info i 38,6 tys. w TVP Polonia. Rok do roku wynik programu wzrósł o 4,9 proc.
Od kilku lat Telewizja Polska ze względu na treści emitowane w TVP Info i programach informacyjnych jest wśród najgorzej ocenianych mediów w kraju. W niedawnym sondażu państwowego instytutu CBOS działalność Telewizji Polskiej negatywnie oceniło 45 proc. Polaków, a dobrze 39 proc. TVP i Radio Maryja jako jedyni nadawcy zanotowali więcej ocen krytycznych niż pozytywnych, dużo lepiej zostali ocenieni TVN i Polsat.
W marcowym sondażu Ipsos 69 proc. Polaków uznało, że „Wiadomości” TVP nie pokazują prawdy o wydarzeniach w kraju. Program najbardziej wiarygodny jest dla zwolenników PiS, osób w wieku ponad 60 lat i z wykształceniem zawodowym. Z kolei w badaniu na potrzeby raportu Reuters Institute 47 proc. Polaków stwierdziło, że nie ma zaufania do informacji z Telewizji Polskiej, a przeciwną opinię wyraziło 28 proc. TVP wypadała najgorzej w zestawieniu obejmującym czołowych nadawców telewizyjnych, radiowych, marki prasowe i internetowe.