„Premiera nowego, jesiennego wydania »Przekroju« będzie opóźniona. Numer 28/2023 będzie dostępny w sprzedaży online od 5 października, natomiast w punktach sprzedaży detalicznej od 10 października” – przekazał „Presserwisowi” zespół Fundacji Przekrój, wydającej tytuł. „W grudniu ruszy sprzedaż zimowego wydania »Przekroju« (ostatni raz jako kwartalnika), natomiast premiera rocznika będzie miała miejsce w przyszłym roku” – podano nam.
„Przekrój” stanie się rocznikiem
Poprzedni – letni numer „Przekroju” – trafił do sprzedaży 23 czerwca 2023 roku, wiosenny – 9 marca 2023, a zimowy – 5 grudnia 2022.
Jak informowaliśmy pod koniec czerwca, Fundacja Przekrój zdecydowała o zakończeniu wydawania „Przekroju” jako kwartalnika i tytuł stanie się rocznikiem.
„Przekrój” ukazuje się od grudnia 2016 roku – wtedy wrócił na rynek po ponadtrzyletniej przerwie (wcześniej był tygodnikiem). Za jego powrotem stał Tomasz Niewiadomski, fotograf i przedsiębiorca, który kupił tytuł w 2013 roku od wydawnictwa Gremi Media.
Wydająca pismo Fundacja Przekrój w 2022 roku miała 16,3 mln zł przychodów i 4 mln zł zysku netto.