„Scena Kodyma” w niedziele po serwisie informacyjnym o godz. 8 zaczęła być emitowana z początkiem lipca. To zmiana na stałe, audycja o tej porze pojawia się także we wrześniu. Każde wydanie trwa niecałą godzinę.
Wcześniej „Sceny Kodyma” można było słuchać w piątki po godz. 18:00. W ramówce pojawiła się na stałe w 2021 roku. Natomiast jesienią 2020 roku, po drugiej fali odejść dziennikarzy i wydawców z radiowej Trójki, Jędrzej Kodymowski prowadził w rozgłośni różne pasma popołudniowe z muzyką.
Na jej antenie zadebiutował latem 2018 roku cyklem „Apteka nocna”. Od lutego br. audycja, trwająca dwie godziny, była emitowana dwa razy w tygodniu: z piątku na sobotę i niedzieli na poniedziałek o godz. 2:00. Od czerwca pojawiała się w różne noce, ale też dwukrotnie w tygodniu.
W drugiej połowie sierpnia to się zmieniło: „Apteka nocna” tak jak do stycznia br. jest nadawana raz w tygodniu, obecnie ze środy na czwartek o godz. 1:00.
Jędrzej Kodymowski od kilku lat regularnie pojawia się jako komentator w porannym programie Michała Rachonia „Jedziemy dalej” w TVP Info. Rachoń parokrotnie zapraszał też muzyka do swoich audycji w Polskim Radiu 24.
Według badania Radio Track od czerwca do sierpnia br. Trójka miała 2,1 proc. udziału w rynku słuchalności, wobec 1,6 proc. rok wcześniej.
Więcej na wynagrodzenia w Polskim Radiu
W ub.r. przychody Polskiego Radia zmalały o 8 proc. do 315,8 mln zł, a strata netto pogłębiła się z 19,9 do 55,1 mln zł, bo nadawca tylko nieznacznie ograniczył koszty. Sprzedaż reklam i sponsoringu skurczyła się o prawie 40 proc. W tym roku spółka spodziewa się minimalnego zysku, głównie dzięki wyższej rekompensacie abonamentowej.
Zdecydowaną większość środków Polskiego Radia stanowią wpływy z abonamentu rtv i rekompensaty z budżetu państwa. Według planu biznesowego przekazanego przez nadawcę organom nadzorującym spółkę w ub.r. wyniosły one 252,87 mln zł, wobec 285,87 mln zł rok wcześniej. Nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się ze 146,54 do 156,08 mln zł, a na inne świadczenia pracownicze – z 28,06 do 30 mln zł. Więcej kosztowały też emisja, częstotliwości i inne opłaty związane z nadawaniem (wzrost z 50,05 do 50,93 mln zł) oraz zużycie materiałów i energii (z 10,55 do 13,67 mln zł).
Na ten rok Polskie Radio prognozuje dużo wyższe przychody – 402 mln zł. Przede wszystkim zwiększą się przychody z abonamentu i rekompensaty – o jedną trzecią, do 337,86 mln zł, bo rekompensatę dla mediów publicznych podwyższono z 2 do 2,7 mld zł (KRRiT zdecydowała, że do centrali Polskiego Radia trafi 187 mln zł).