Audycje wyborcze muszą być nadawane od piętnastego dnia przed dniem głosowania (od 30 września). Z kolei referendalne – od szesnastego dnia (od 29 września).
TVP 1 i TVP 2 na audycje referendalne przeznaczą po 360 minut, a TVP Polonia – 180 minut. W Polskim Radiu w Programie I i III ma to być po 500 minut, w II i IV po 250 minut, a w programie skierowanym do zagranicy – 300 minut.
Odrębne bloki audycji wyborczych i referendalnych
Z kolei w każdym kanale regionalnym Telewizji Polskiej czas rozpowszechniania audycji referendalnych wynosi 600 minut, a w każdej spółce radiofonii regionalnej – 900 minut.
Taki sam podział dotyczy audycji wyborczych związanych z kampanią do Sejmu. Z kolei do Senatu to po 120 minut w TVP 1 i TVP 2, w TVP Polonia – 60 minut, w poszczególnych antenach Polskiego Radia – po 120 minut, w każdym kanale regionalnym TVP – 180 minut, a w rozgłośniach regionalnych 360 minut.
„W trakcie łącznego prowadzenia kampanii referendalnej i kampanii wyborczej rozpowszechnianie audycji wyborczych i audycji referendalnych odbywa się w odrębnych blokach audycji wyborczych oraz odrębnych blokach audycji referendalnych, które powinny być rozdzielone innymi audycjami niebędącymi audycjami wyborczymi lub referendalnymi” – podkreślono.
Aby móc rozpowszechniać bezpłatne audycje wyborcze i referendalne, komitety i uprawnione podmioty muszą złożyć do TVP, Polskiego Radia i rozgłośni regionalnych odpowiednie wnioski.
Pełną treść rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji znajdą Państwo pod tym linkiem.