Mlynkova nie zaśpiewa na koncercie TVP dla służb mundurowych

Wspiera Agnieszkę Holland

Halina Mlynkova

Piosenkarka Halina Mlynkova stwierdziła, że wbrew zapowiedzi Telewizji Polskiej nie wystąpi na piątkowym koncercie „Murem za polskim mundurem”. – Dzisiejszy wieczór mam zamiar spędzić w kinie – zaznaczyła.

Nazwisko Haliny Mlynkovej pojawiło się wśród gwiazd koncertu „Murem za polskim mundurem” na plakacie i w komunikacie prasowym Telewizji Polskiej zapowiadającym wydarzenie.

– Pojawiła się informacja, że wystąpię dziś w koncercie MUREM ZA MUNDUREM mające na celu wsparcie straży granicznej – stwierdziła piosenkarka na swoim fanpage’u facebookowym. – Nie biorę udziału w tym koncercie, a dzisiejszy wieczór mam zamiar spędzić w kinie – zapowiedziała.

Koncert ,,Murem za polskim mundurem” odbędzie się w Mielniku nad Bugiem, Telewizja Polska zapowiada go jako „gest solidarności z polskimi służbami mundurowymi, które strzegą bezpieczeństwa granicy naszego kraju”.

Wystąpić mają Anna Józefina Lubieniecka, Natalia Krakowiak, Marek Piekarczyk, Antek Smykiewicz, Łukasz Drapała, Bartas Szymoniak i chór Reprezentacyjnego Zespołu Artystycznego Wojska Polskiego. Wykonają pieśni i piosenki patriotyczne, m.in. „O mój rozmarynie”, ,,Pałacyk Michla”, „Rozkwitały pąki białych róż”, „Wojenko, wojenko”, ,,Szara piechota”, ,,Dziś do ciebie przyjść nie mogę”, ,,Biały krzyż”, ,,Przybyli ułani pod okienko” i ,,Jak to na wojence ładnie”. Koncert poprowadzi Anna Popek.

Wydarzenie na antenie TVP1 będzie pokazywane od godz. 18:00.

W TVP koncerty wspierające służby mundurowe

W minioną niedzielę Telewizja Polska razem z Ministerstwem Obrony Narodowej zorganizowała w Suwałkach koncert „Razem dla bezpiecznych granic”. Na żywo pokazywano go w TVP1.

Natomiast 5 grudnia 2021 roku publiczny nadawca wspólnie z resortem obrony narodowej zorganizował koncert „Murem za polskim mundurem” w bazie wojskowej w Mińsku Mazowieckim. Na antenie TVP1 śledziło go nieco ponad 3 mln widzów, co dało stacji 21,56 proc. udziału w oglądalności pasma.

– Repertuar kojarzy mi się z weselem i zabawą na stadionie, a nie hołdem złożonym żołnierzom i pogranicznikom. Nigdy wcześniej nie widziałem na jednym koncercie tak absurdalnie dobranego zestawu wykonawców – komentował tamto wydarzenie dla Wirtualnemedia.pl Tomasz Reich, redaktor naczelny serwisu NowaWarszawa.pl i wykładowca Collegium Civitas, oceniając niedzielny koncert „Murem za polskim mundurem” w TVP. – Słabe piosenki z głupimi tekstami pasują jako niezobowiązujący podkład do wakacyjnych imprez, ale ich obecność na takiej uroczystości jest co najmniej niezręczna – ocenił Jarek Szubrycht, dziennikarz muzyczny „Gazety Wyborczej”.

Nowy koncert ogłoszono na fali krytyki filmu „Zielona granica” Agnieszki Holland opowiadającego o losach imigrantów na granicy polsko-białoruskiego i działaniach polskich służb wobec nich. Media publiczne krytykują ten film jednym głosem z politykami obozu rządzącego.

W TVP Info zaczęto emitować dłuższe ujęcia z „Zielonej granicy”, których nie ma w zwiastunie filmu. Telewizja Polska nie ujawnia, skąd pozyskała te fragmenty, podkreśla natomiast, że opublikowała je „z uwagi na ważny interes społeczny i ochronę dobrego imienia straży granicznej”.

Od kilku lat Telewizja Polska ze względu na treści emitowane w TVP Info i programach informacyjnych jest wśród najgorzej ocenianych mediów w kraju. W niedawnym sondażu państwowego instytutu CBOS działalność Telewizji Polskiej negatywnie oceniło 45 proc. Polaków, a dobrze 39 proc. TVP i Radio Maryja jako jedyni nadawcy zanotowali więcej ocen krytycznych niż pozytywnych, dużo lepiej zostali ocenieni TVN i Polsat.

W marcowym sondażu Ipsos 69 proc. Polaków uznało, że „Wiadomości” TVP nie pokazują prawdy o wydarzeniach w kraju. Program najbardziej wiarygodny jest dla zwolenników PiS, osób w wieku ponad 60 lat i z wykształceniem zawodowym. Z kolei w badaniu na potrzeby raportu Reuters Institute 47 proc. Polaków stwierdziło, że nie ma zaufania do informacji z Telewizji Polskiej, a przeciwną opinię wyraziło 28 proc. TVP wypadała najgorzej w zestawieniu obejmującym czołowych nadawców telewizyjnych, radiowych, marki prasowe i internetowe.