Jak wynika z ramówki TVN, od 9 października (a więc na tydzień przed wyborami parlamentarnymi) nadawane o godz. 19:00 „Fakty” TVN nie będą kończyły się już o 19:40 (wliczając prognozę pogody i wiadomości sportowe), lecz kwadrans później: o godz. 19:55.
Jeszcze dłuższe będzie wydanie z 13 października, ostatnie przed ciszą wyborczą: skończyć się ma o godz. 20:00, zatem będzie o 20 minut dłuższe od standardowych wydań. Powód wydłużania programu jest oczywisty: ogrom kampanijnych tematów.
„Fakty” TVN najdroższe
Jak pisaliśmy w czwartek, biuro reklamy TVN Media opublikowało też cennik reklamowy TVN na październik. Najwyżej wyceniono w nim spoty emitowane przy serwisie informacyjnym “Fakty” w dni powszednie – kosztują blisko 89 tys. zł. Stawka dla emisji przy wydaniu niedzielnym jest niższa i wynosi 80,1 tys. zł.
Z kolei reklama przy serwisie sportowym emitowanym tuż po “Faktach” kosztuje 73,3 tys. zł w dni robocze i 66,6 tys. zł w niedziele, zaś przy prognozie pogody – odpowiednio: 65,9 tys. zł i 60 tys. zł.
Kto ogląda „Fakty”
Program „Fakty” TVN w tym roku chętniej oglądają kobiety niż mężczyźni. W widowni dominują osoby starsze i emeryci. Rośnie udział osób o wysokich dochodach i mieszkańców wsi.
Średnia widownia „Faktów” w TVN i TVN24 w pierwszym półroczu 2023 roku wyniosła 2,57 mln osób (2,25 mln w TVN i 322 tys. w TVN24 BiS). Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 22,34 proc.