Związek Zawodowy Pracowników TVN żąda podwyżek płac dla wszystkich pracowników i współpracowników, które korespondowałyby ze średnim poziomem inflacji za ostatnie 12 miesięcy – poinformowaliśmy we wczorajszym wydaniu „Presserwisu”. Zgodnie z zapowiedzią, spółka TVN Warner Bros. Discovery przesłała nam stanowisko firmy.
„Nasz zespół tworzy blisko 4000 osób, a część z nich jest z nami związana od samego początku telewizji TVN” – zauważa na początku swojego stanowiska TVN Warner Bros. Discovery. Następnie czytamy: „Regularnie prowadzimy dialog z pracownikami na różne istotne dla nich tematy, konsultujemy wdrażane działania z menedżerami, przedstawicielami pracowników i grupami fokusowymi z różnych poziomów organizacji. Pytamy ich również w anonimowych badaniach o poziom satysfakcji. Z radością przyjęliśmy ostatnie wyniki, w których 78 proc. osób deklaruje dumę z pracy w TVN Warner Bros. Discovery”.
TVN WBD dodaje: „Jesteśmy częścią jednej z największych grup medialnych na świecie. Wyróżniają nas najwyższe standardy kultury organizacyjnej. Charakter współpracy z naszymi pracownikami bądź współpracownikami jest zdefiniowany prawnie i wynika z charakterystyki powierzanych zadań i sposobu ich wykonywania. Ponad 1700 osób zostało zatrudnionych w naszej firmie na podstawie umów o pracę tylko w ciągu ostatnich trzech lat. Także w tym względzie TVN Warner Bros. Discovery jest liderem pozytywnych przemian w branży mediów”.
Dalej firma odnosi się do podnoszonego przez związkowców problemu inflacji: „Wzrost inflacji to realne obciążenie domowych budżetów, ale również wyzwanie dla podmiotów gospodarczych. Dzięki ugruntowanej pozycji na rynku mediów utrzymaliśmy stabilność zatrudnienia, a ponadto w 2023 roku zaoferowaliśmy podwyżki wynagrodzenia 8 proc. naszym pracownikom, co było wyjątkowe w skali rynku. Dodatkowo nasi pracownicy korzystają z szeregu benefitów pozapłacowych: od dofinansowania posiłków w biurach, po dodatkowy czas wolny, w tym dzień z przeznaczeniem na działania wolontariackie. Stale dbamy również o rozwój naszych zespołów. Co roku odbywa się w TVN Warner Bros. Discovery średnio 3000 godzin szkoleń”.
Negocjacje związkowców z zarządem trwają.