Ponad 12 tysięcy wzmianek o aferze wizowej w mediach, ponad 1300 w telewizji

Piotr Wawrzyk

Przeszło 12 tysięcy publikacji o tzw. aferze wizowej ukazało się w mediach od początku września. O sprawie najwięcej wzmianek pojawiło się w internecie, a ponad 1300 w telewizji – pokazują dane PSMM Monitoring&More, przygotowane dla Wirtualnemedia.pl.

Dziennikarskie ustalenia w sprawie afery wizowej od kilku tygodni opisywane są niezależnie przez kilka redakcji – „Gazetę Wyborczą” Onet i „Rzeczpospolitą”.

Po raz pierwszy opinia publiczna dowiedziała się o aferze z „Gazety Wyborczej” 1 września. Wtedy to gazeta poinformowała o tym, ze funkcjonariusze Centralnego Biura Antykorupcyjnego weszli do ministerstwa spraw zagranicznych w ramach międzynarodowego śledztwa, badającego nieprawidłowości w działaniu polskiego systemu wydawania wiz pracowniczych. Po wybuchu afery z MSZ odwołano wiceministra spraw zagranicznych Piotra Wawrzyka.

Afera wizowa gorącym tematem w mediach

Z danych PSMM Monitoring&More, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl wynika, że od 1 do 18 września temat afery wizowej był niezwykle szeroko omawiany w mediach.

Razem w wymienionym okresie pojawiło się aż 12 111 publikacji na temat afery wizowej. Najwięcej w internecie (6259) i radiu (4313). W telewizji temat był wspominany 1349 razy, w prasie 190. Dotarcie wyniosło 71 694 7967 potencjalnych kontaktów z informacjami.

Spośród serwisów internetowych o aferze najwięcej informowały Onet (163 wzmianki) i Wirtualna Polska (134), w radiu Tok FM (276) oraz Polskie Radio 24 (150). W telewizji temat dominował w TVN24 (418 wzmianek) i Polsacie News (298). W prasie – w „Gazecie Wyborczej” (25 wzmianek) i „Rzeczpospolitej” (15 wzmianek).