Radio Onet z codzienną ramówką przygotowaną specjalnie z okazji nadchodzących wyborów parlamentarnych, codzienny newsletter wyborczy, a wkrótce także test Latarnika Wyborczego, to najnowsze propozycje z bogatej oferty serwisu Onetu (Ringier Axel Springer Polska) poświęconego nadchodzącym wyborom parlamentarnym.
Od początku września działa specjalny serwis wyborczy Onetu Wybory.onet.pl, w którym użytkownicy szczególnie zainteresowani polityką, znajdą wszystkie informacje związane z nadchodzącymi wyborami parlamentarnymi.
Nowością są także informacje polityczne „W skrócie”, dzięki którym szybko i w uporządkowany sposób można dowiedzieć się najważniejszych rzeczy dotyczących wyborów. Treści – w tym w szczególności materiały pogłębione: analizy, śledztwa oraz reportaże – są przygotowywane przez dziennikarzy kilku redakcji: Onetu, Newsweeka oraz Business Insidera.
Wśród propozycji Radia Onet na wybory znalazły się wywiady z politykami na żywo, transmisje konwencji wyborczych, konferencje prasowe oraz wszystkie podcasty i programy polityczne przygotowane przez dziennikarzy Ringier Axel Springer Polska.
„Dziennikarze różnych tytułów Ringier Axel Springer Polska tworzą jeden z największych zespołów dziennikarskich w Polsce. Połączenie ich pracy w jednym serwisie i jednym streamingu audio daje czytelnikom, widzom i słuchaczom pełny ogląd wszystkiego, co dzieje się w kampanii wyborczej” – mówi Bartosz Węglarczyk, redaktor naczelny Onetu.
W ramówce Radia Onet na wybory można znaleźć między innymi tematy polityczne: na żywo z codziennego programu Onet Rano, poświęcone wyborom programy wideo w wersji audio przygotowane przez dziennikarzy RASP, transmisje konwencji wyborczych, konferencji prasowych partii politycznych, informacje dotyczące kampanii wyborczej i polityki, archiwalne odcinki podcastów oraz premiery odcinków Stanu Wyjątkowego (we wtorki o 19, w soboty o 20) i specjalnych wydań Raportu międzynarodowego o tematyce wyborów w kontekście międzynarodowym (wtorki o 20), a także wywiady z programu Onet Opinie: archiwalne oraz odcinki programu na żywo. Radia można słuchać w aplikacji Onet Audio, na stronie głównej Onet.pl i na stronie Wybory.onet.pl.
W nowym serwisie tematycznie ułożono treści o wyborach, które zostały przygotowane przez redakcje Onetu, Newsweeka oraz Business Insidera. Znajdą się tu także prognozy wyborcze od ekspertów oraz analizy sondaży.
W ofercie użytkownicy otrzymają także test Latarnika Wyborczego oraz codzienny specjalny wyborczy newsletter, w którym dziennikarz Onetu, Michał Protaziuk podsumowuje kolejne dni kampanii.
W każdy piątek dziennikarze Onetu, Newsweeka oraz Business Insidera wraz z prowadzącym program Marcinem Zawadą, prezentują Raport Wyborczy - nowy format wideo, w którym omawiają z ekspertami wydarzenia mijającego tygodnia.
W serwisie 15 października jest planowana także transmisja wieczoru wyborczego przygotowanego przez dziennikarzy RASP oraz poranka powyborczego.
W sierpniu strony Grupy RAS Polska odwiedziło 20,8 mln użytkowników, co dało im 70,48 proc. zasięgu. Użytkownicy spędzali tam przeciętnie 1 godzinę, 52 minuty i 40 sekund. Sam Onet przyciągnął wtedy 16,1 mln użytkowników (54,53 proc. zasięgu), średnio przebywali oni tam 1 godzinę, 32 minuty i 45 sekund (dane Mediapanelu).