W sobotę nadawanie zaczęło internetowe Radio Best, stworzone przez były zespół Radia Fest. Na początek nadaje siedem dni w tygodniu, 15-17 godzin na dobę (zależy od dnia). Radiowcy uruchomili także dodatkowe źródło dla utrzymania radia: zbiórkę na Patronite, jednak cieszy się ona na razie bardzo umiarkowaną popularnością.
Z początkiem sierpnia z popularnego śląskiego Radia Fest odeszli dziennikarze po tym, jak nowy właściciel zmienił charakter rozgłośni: ze stacji o lokalnej radio zmieniło się w stację emitującą głównie muzykę taneczną. Dziennikarze postanowili założyć internetową rozgłośnię, nawiązującą do Radia Fest, czyli Radio Best.
Zespół zgromadził niemal wszystkich dziennikarzy i współpracowników Radia Fest. Nowa stacja już wystartowała: w sobotę, 16 września, dokładnie o godz. 10:00.
Co w ramówce? Rozbudowane pasmo poranne
Pokazano też ramówkę: od poniedziałku do piątku między godz. 07:00 – 10:00 słuchaczy witają Marcin Janota, Grzegorz Stasiak i Kazimierz Sas w rozbudowanym paśmie „The bestowy poranek”. Z kolei między godz. 11:30 – 16:00 (poniedziałek – piątek) Marcin Skalski prowadzi „Bestresowe popołudnie”, zaś wieczorem swoje programy – w zależności od dnia – mają Jacek Silski („Podróże na best”; poniedziałki), Marcin Godzin („Dobry moment”, wtorki), Heniek Czich („The Best of Universe”; środy), Mona Lisa i Stanisław Witta („Sekrety życia”, czwartki) oraz Marcin i Gosia Janotowie („Bez larma”, piątki). Weekendy to programy głównie muzyczne, prezentowane m.in. przez Kamila Bachorza, Grzegorza Grzywacza czy DJ Roberto
Z Radia Fest do Radia Best
Pod koniec sierpnia zawiązano spółkę Radio Best, która jest nadawcą programu radiowego. W jej zarządzie są: Marcin Janota, Marcin Skalski i Magdalena Kozieł. Spółka nie ma prezesa – do składania oświadczeń itd. potrzebne jest współdziałanie co najmniej dwóch członków zarządu.
Nadającego już Radia Best można słuchać poprzez stronę internetową lub aplikację, ale także poprzez My Tuner, Replaio, Radio Net czy Patronite Audio. Radiowcy mają trzy źródła utrzymania: umowy z inwestorami i sponsorami, reklamy, ale i finansowanie społecznościowe. W ostatnich dniach sierpnia uruchomiono wpłaty na konto i ruszyła zbiórka na Zrzutce. We wrześniu z kolei uruchomiono także kontro na Patronite, które nie cieszy się popularnością: radiowcy mają obecnie sześciu patronów, deklarujących miesięczne wpłaty w wysokości 260 zł.
Po zmianie właściciela także Radio Fest ma wkrótce zmienić profil: w ciągu miesiąca stacja ma ruszyć pełną parą. – Będziemy stawiać na nowatorskie pomysły. Jednym z nich ma być możliwość prezentacji na naszej antenie autorskich setów muzycznych młodych producentów i DJ-ów ze Śląska i okolic – zapowiada Michał Andruszko, odpowiedzialny za nową ramówkę Radia Fest.
Jak zapowiada nasz rozmówca – ma to być „dynamiczna lokalna stacja z muzyką taneczną”. – Wyciągamy wnioski i bazujemy na 30-letnim doświadczeniu Radia Park. Sądzimy, iż nowa formuła Radia Fest ma szansę się sprawdzić na śląskim rynku – mówi Andruszko.
Według najnowszego badania Radio Track (Kantar Polska) w okresie od lutego do lipca 2023 r. Radio Fest miało 0,9 proc. słuchalności na rynku Aglomeracji Śląskiej wobec 1,7 proc. rok wcześniej.