TVP zmieniła tytuł programu publicystycznego „Polska mówi” na „Tu mówi Polska”. O prawa do nazwy upomniał się portal informacyjny Polskamowi.pl., wysyłając wezwanie przez kancelarię prawną. Program prowadzony przez Miłosza Kłeczka, a ostatnio też Adriana Klarenbacha, ma wyniki poniżej średniej TVP 1. „Polska mówi” zniknął też z serwisu TVP VOD.
TVP nie odpowiedziała na nasze pytanie o powody zmiany tytułu programu. Tuż po emisji pierwszego odcinka o prawa do nazwy upomniał się jednak portal Polskamowi.pl.
„Myślano, że wszedłem w kooperację z TVP”
– Poprzez kancelarię prawną wysłałem do Telewizji Polskiej wezwanie do zaniechania naruszeń. Zawarłem w nim żądanie, żeby w ciągu 24 godzin dokonano zmiany nazwy. Tak się nie stało, a program jeszcze przez jakiś czas miał tytuł „Polska mówi”. Chciałem też, żeby TVP przeprosiła nas za bezprawne użycie naszej nazwy w tytule swojego programu. Żadnej odpowiedzi z TVP jednak nie otrzymałem – wyjaśnia „Presserwisowi” Andrzej Dybowski z portalu Polskamowi.pl, prezes zarządu i główny udziałowiec wydającej go spółki Polska Mówi.
I dodaje: – Sprawa uderzyła we mnie też dlatego, że miałem sygnały od wielu osób, które myślały, iż wszedłem w kooperację z TVP. Nic takiego nie miało miejsca. Nasz portal funkcjonuje od 2016 roku i od początku jest całkowicie niezależny politycznie.
Program „Polska mówi” można oglądać od 30 sierpnia. Gospodarzem dwóch pierwszych wydań był Miłosz Kłeczek. Trzecie, które ukazało się już pod nowym tytułem – „Tu mówi Polska” – poprowadził Adrian Klarenbach. Obaj pracują w TVP, prowadząc różne programy publicystyczne.
Wyniki poniżej średniej
Według Nielsen Media nowy cykl publicystyczny TVP 1, który jest emitowany w środy o 21.10, ma średnio 641 tys. widzów, co przekłada się na 5,77 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ i 3,04 proc. w grupie komercyjnej 16-59. Trzecie wydanie (już jako „Tu mówi Polska”) oglądało średnio 660 tys. widzów, drugie – 646 tys., a pierwsze 616 tys.
Dla porównania, w sierpniu TVP 1 miał średnio 6,93 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ i 4,55 proc. w komercyjnej 16-59.
Każdy odcinek jest realizowany w innej miejscowości. Pytania gościom może też zadawać publiczność.