W drugim kwartale najbardziej poczytnym tytułem motoryzacyjnym był „Motor”

Ale sprzedaż spadła

Jak wynika z danych PBC, tygodnik "Motor" w II kwartale br. miał średnią sprzedaż wydania na poziomie 44 866 egz.

W drugim kwartale br. najbardziej popularnym tytułem o tematyce motoryzacyjnej był tygodnik „Motor”. Jego sprzedażowy wynik kurczy się pomimo likwidacji dotychczasowego konkurenta, czyli papierowego wydania „Auto Świat”. Problem ten dotyczy wszystkich tytułów motoryzacyjnych na rynku.

Jak wynika z danych PBC, tygodnik „Motor” w drugim kwartale br. miał średnią sprzedaż wydania na poziomie 44 866 egz. Z tego 44 362 to wydania drukowane, a 504 to e-wydania (spadek o 7,34 proc. w porównaniu z drugim kwartałem 2022 roku). Drugi w zestawieniu miesięcznik „Automobilista” (Automobilista) miał średnią sprzedażą na poziomie 4739 egz. (spadek o 8,37 proc.) Na trzecim miejscu plasuje się „Classic Auto” (Stratos Concept) ze średnią sprzedażą wynoszącą 4582 egz. (spadek o 6,77 proc.).

Ukazujący się nieregularnie na rynku „Auto Świat Katalog” (RAS Polska) sprzedawał się średnio w 20 278 egz. (spadek o 4,25 proc.).

Przypomnijmy, że w ub.r. wydawnictwo Ringier Axel Springer Polska podjęło decyzję o zamknięciu tygodnika „Auto Świat”. W połowie lutego ukazał się ostatni numer miesięcznika „Auto Moto. Magazyn Zmotoryzowanych” (Bauer). Wydawnictwo przekonywało wówczas, że chce rozwijać serwis Magazynauto.pl i skupić się na tygodniku „Motor”. – To nasz priorytet na bieżący rok – informował nas Maciej Brzozowski, dyrektor PR w Wydawnictwie Bauer.