Portal i.pl wystartował 5 września 2022 roku podczas XXXI Forum Ekonomicznego w Karpaczu. Nie proponował szczególnie nowatorskich rozwiązań layoutowych, mógł za to oprzeć się na rozległej, liczącej ok. 500 serwisów sieci Nasze Miasto.
Cel osiągnięty już w czwartym miesiącu
– Serwis informacyjny i.pl funkcjonuje na rynku równo rok i jest jednym z najmłodszych ogólnopolskich portali informacyjnych. W momencie jego startu określony został cel biznesowy zakładający zdobycie uwagi 5 mln realnych użytkowników miesięcznie w ciągu pierwszego roku działania – przekazuje „Presserwisowi” biuro prasowe Polska Press.
– Jak wynika z badania Mediapanel, cel został osiągnięty już w czwartym miesiącu od uruchomienia serwisu (czyli w styczniu). W lipcu br. portal i.pl odwiedziło ponad 7,1 mln realnych użytkowników (wg Mediapanelu). Tym samym portal wyprzedził m.in. Wprost.pl czy Natemat.pl. W sierpniu br. serwis i.pl odwiedziło niemal 6,4 mln realnych użytkowników.
Według danych Mediapanelu za sierpień wszystkie serwisy Polska Press łącznie mają ponad 17,4 mln RU (realnych użytkowników). W grupie PP od i.pl większe jest tylko Naszemiasto.pl, które w sierpniu odwiedziło ponad 9,8 mln RU. Serwis i.pl korzysta z przekierowań ruchu z wciąż silnych serwisów regionalnych należących do tytułów Polska Press (np. Gazetapomorska.pl, Dziennikzachodni.pl czy Gazetawrocławska.pl). Także przekierowań automatycznych: galerie zdjęć w tych serwisach zawsze kończą się przeniesieniem użytkownika do i.pl.
Portal i.pl należy do zależnej od Polska Press spółki PL24. Polska Press należy do Orlenu. Orlen jest spółką Skarbu Państwa. Jak niedawno zauważył „Presserwis”, portal i.pl nie waha się przed umieszczaniem wysoko w serwisie treści propagandowych. Niedawno tuż pod newsami opublikowano cały dział pod nazwą „Program PiS”.