Klienci sieci kablowej dzięki wiadomości poznają aktualny adres obsługującej ich firmy. – Uprzejmie informujemy, że od 1 września 2023 r. dostawcą usług telekomunikacyjnych i administratorem Państwa danych osobowych w ramach umów zawartych z UPC Polska sp. z o.o. jest: P4 sp. z o.o., ul. Wynalazek 1, 02-677 Warszawa – czytamy w e-mailu. W wiadomości można też znaleźć nowy adres korespondencyjny (P4 sp. z o.o., Skrytka pocztowa 43, 02-671 Warszawa), numer infolinii, który pozostał bez zmian (813 813 813), a także adres pomocy technicznej (ok@pomocplay.pl).
Nie można bezkarnie wypowiedzieć umowy
Dalej operator tłumaczy, że zmiana firmy nie uprawnia do wypowiedzenia umowy przed terminem, bez konsekwencji. – Zmiana nastąpiła automatycznie w wyniku połączenia UPC Polska sp. z o.o. z P4 sp. z o.o. i nie wymaga żadnych działań z Państwa strony. Zgodnie z art. 60a ust. 4 i 5 ustawy – Prawo telekomunikacyjne zmiana nazwy dostawcy usług nie jest zmianą zawartej przez Państwa umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych. W związku z tą zmianą, wypowiedzenie przez Państwa umowy w okresie zobowiązania, będzie wiązać się z koniecznością zwrotu proporcjonalnej części ulgi udzielonej przy jej zawarciu. Warunki świadczenia usług i zasady obsługi klienta pozostają bez zmian – wyjaśnia Play.
Później Play informuje, że zmiana dostawcy usług nastąpiła w trybie art. 492 § 1 pkt 1 Kodeksu Spółek Handlowych, poprzez przejęcie UPC Polska przez P4. P4 wstąpiła z mocy prawa we wszystkie prawa i obowiązki UPC Polska. Na mocy postanowienia Sądu Rejonowego dla miasta stołecznego Warszawy, XIII Wydziału Gospodarczego Krajowego Rejestru Sądowego, połączenie zostało ujawnione w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego.
Koniec UPC Polska
W poniedziałek informowaliśmy, że do historii przeszła strona internetowa UPC Polska. Osoby odwiedzające witrynę upc.pl są przekierowywane na play.pl. W 2020 roku francuska Grupa Iliad za 9,6 mld zł kupiła sieć komórkową Play. W kwietniu 2022 roku sfinalizowano z kolei przejęcie UPC Polska od Liberty Global za 7,013 mld zł. Niedługo później ruszyła kampania reklamowa pod hasłem „UPC przeszło do Play”. Mocno ograniczono wydatki na marketing samego UPC Polska.
Na początku lutego pracownicy UPC Polska przenieśli się z biurowca Spark przy al. Solidarności na warszawskiej Woli do biurowca Neopark na Mokotowie, gdzie siedzibę ma operator Play. W kwietniu portal Wirtualnemedia.pl informował, że docelowo dojdzie do rebrandingu UPC Polska na Play. – Rozwijamy nasze usługi zarówno pod marką Play, jak i UPC. Co do zasady, decyzje biznesowe komunikujemy oficjalnymi kanałami spółki – komentowało te doniesienia biuro prasowe Play.
Pod koniec maja UPC Polska wprowadził pakiety telewizyjne Play dla nowych abonentów. Obejmowały 157 kanałów zamiast dotychczasowych 189. Atutem tej oferty miała być jednak swoboda w wyborze wykupywanych co miesiąc serwisów streamingowych. W ostatnich miesiącach Play dołączył część stacji, których nie miał w pakietach, a były one częścią oferty UPC. Dodano kanały: TVP Info, TVP Kultura, TVP Sport, TVP Nauka i Alfa TVP, TV Republika, a ostatnio także Eurosport 2. W pakietach Play wciąż nie są oferowane: TVP Historia, TVP ABC, TVP Seriale, TVP Rozrywka, TVP Kobieta, TVP Polonia, TVP Dokument, TVP World, TVP HD, Belsat, Adventure, AXN Spin, Bollywood TV, DocuBox, Fashion TV, FightBox, FightKlub, FilmBox Action, FilmBox Arthouse, FilmBox Extra, FilmBox Family, FilmBox Premium, Ginx E-sports TV, Golf Channel, Kino TV, Mezzo, Mezzo Live, Novela TV, Sky News, SportKlub i Top Kids.
Latem Play ograniczył liczbę salonów i wysp sprzedażowych UPC w centrach handlowych. Część placówek, które były w innych lokalizacjach przemianowano na Salony Obsługi i Sprzedaży Play. 31 sierpnia nastąpiło prawne połączenie spółek P4 (operator sieci Play) i UPC Polska. – Formalne połączenie Play i UPC nie wiąże się z odejściem osób na stanowiskach dyrektorskich. Zarząd spółki pozostaje bez zmian – tłumaczyło w rozmowie z Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Play.