Oferty w przetargu złożyło osiem firm. Poza zwycięzcami były to też: Grupa Doradcza z Katowic, Arteria Customer Services Arteria Management z Warszawy, Polcall z Częstochowy razem z Biznes Connect z Częstochowy (są powiązane kapitałowo) i Lockus z Krakowa.
Umowy na 15 miesięcy
W ramach przetargu KIM wybrał trzy firmy, które będą przeprowadzać wywiady dotyczące słuchalności radia. Według Instytutu podział zamówienia na trzy równe części wynika z konieczności zapewnienia ciągłości realizacji usługi. Umowy mają obowiązywać przez 15 miesięcy. Realizacja usługi będzie odbywać się na platformie call center Krajowego Instytutu Mediów.
Najniższą cenę zaproponowały Polcall i Biznes Connect – 1,06 mln zł brutto za realizację 30 tys. wywiadów telefonicznych, a najwyższą Lockus – 1,55 mln zł (tę ofertę jednak odrzucono, podobnie jak tę złożoną przez Arteria Customer Services Arteria Management o wartości 1,44 mln zł).
Z kolei stawki zaproponowane przez zwycięzców to: 1,3 mln zł (Simio Polska z Katowic), 1,4 mln zł (Great Call z Bydgoszczy) i 1,51 mln zł (Medusmo z Katowic).
Simio Polska przedstawia się na swojej stronie jako call i contact center, wywodzący się z Czech. Z danych z KRS wynika, że w 2022 roku spółka miała 6,5 mln przychodów ze sprzedaży i 922 tys. zł zysku netto.
Już nie Alternatywa Polska
Great Call podaje natomiast, że jako call center współpracuje z partnerami reprezentującymi sektor finansowy. W 2022 roku spółka odnotowała 16,5 mln zł przychodów ze sprzedaży i 201 tys. zł zysku netto.
Z kolei Medusmo na swoim profilu na LinkedIn przedstawia się jako firma zajmująca się m.in. konsultingiem biznesowym. W KRS nie ma wyników finansowych spółki. Zarejestrowano ją w listopadzie 2021. W przedmiocie działalności w Krajowym Rejestrze Sądowym ma wpisaną m.in. działalność centrów telefonicznych.
Jak informowaliśmy pod koniec maja, za przeprowadzanie badania słuchalności nie jest już odpowiedzialna firma Alternatywa Polska. Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Maciej Świrski, kierujący KIM, nie zdecydował się na przedłużenie z nią współpracy. Wybór był krytykowany przez branżę, a prace firmy kosztowały 23 mln zł.
KIM zbudował własne studio CATI, w którym są już wykonywane wywiady. Obecnie badanie słuchalności stacji radiowych jest prowadzone własnymi siłami instytutu.