Kabareton z Kielc, który odbył się w ramach Festiwalu Magiczne Zakończenie Wakacji, pokazywano w niedzielę od 20 z oznaczeniem wiekowym od 16 lat. W trakcie występu Kabaretu Młodych Panów padły takie hasła jak „J***ć PiS” czy „Ziobro, ty k***o j****a”, które były elementem skeczu (miała je wypowiadać papuga).
„Jedynie transmitowaliśmy wydarzenie”
– Telewizja Polsat nie była organizatorem tej imprezy, więc co oczywiste nie odpowiadamy za jej organizację, program itd. Jedynie transmitowaliśmy wydarzenie, które było realizowane na żywo – przekazał nam Tomasz Matwiejczuk, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej i rzecznik prasowy Grupy Polsat Plus, pytany m.in. o to, czy stacja planuje reakcję na wulgaryzmy, które padły na jej antenie.
Za organizację Festiwalu Magiczne Zakończenie Wakacji odpowiadała firma Eskander. Ta nie odpowiedziała na pytanie, czy została uprzedzona o wulgaryzmach, które pojawią się w czasie skeczu Kabaretu Młodych Panów i czy planuje wprowadzenie procedur, które pozwolą na wyeliminowanie takich sytuacji w przyszłości.
W poniedziałek nie otrzymaliśmy też odpowiedzi z Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, czy na Świętokrzyską Galę Kabaretową wpłynęły skargi. W świetle przepisów Ustawy o radiofonii i telewizji to nadawca jest odpowiedzialny za program, który emituje.
Oglądalność Świętokrzyskiej Gali Kabaretowej
Według Nielsen Media Świętokrzyską Galę Kabaretową 2023 śledziło średnio 1,74 mln widzów przy udziałach 16,24 proc. w grupie ogólnej 4+ i 16,72 proc. w komercyjnej 16-59. Najwięcej widzów zgromadziła część nadawana między 20.48 a 21.34 – 2,08 mln. Całość trwała od 20 do 23.20. Z kolei pierwsza część, w której padły wulgaryzmy, miała średnio 1,75 mln oglądających (20-20.32).
Dzień wcześniej, w sobotę, w ramach Festiwalu Magiczne Zakończenie Wakacji nadawano „Przebój lata Radia Zet i Polsatu”. Oglądało go średnio 698 tys. widzów przy udziałach 7,21 proc. w grupie ogólnej 4+ i 8,21 proc. w komercyjnej 16-59. Transmisja trwała od 20.03 do 23.19.
Dla porównania w pierwszym półroczu Polsat notował średnio 7,23 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ i 7,76 proc. w grupie komercyjnej 16-59.