Wydawnictwo Marquard Media Polska jesienią zostanie wystawione na sprzedaż

Marquard Media Polska wycofało się z rynku prasowego jesienią 2019 roku

Jesienią tego roku wydawnictwo Marquard Media Polska zostanie wystawione na sprzedaż – dowiedział się „Presserwis”.

10 sierpnia ukonstytuowała się rada wierzycieli, która pracuje z syndykiem nad określeniem trybu i warunków sprzedaży przedsiębiorstwa.

– Planowana jest procedura sprzedaży w trybie konkursu ofert – mówi Aleksandra Strynkiewicz-Kondracka, syndyk prowadząca postępowanie upadłościowe. Dodaje, że do tego czasu wydawnictwo funkcjonuje na dotychczasowych zasadach. Zarząd w spółce sprawuje syndyk.

Właściciel m.in. „Playboya”, „Cosmopolitan”, „CKM” i „Joy”

Przypomnijmy, że Sąd Rejonowy w Warszawie ogłosił upadłość wydawnictwa Marquard Media Polska w kwietniu 2021 roku. W grudniu 2019 roku wydawnictwo złożyło wniosek o postępowanie sanacyjne, by uchronić się przed „trwałą niewypłacalnością prowadzącą do upadłości”. Miesiąc wcześniej koncern zrezygnował z wydawania wszystkich swoich magazynów drukowanych, wycofał się z organizacji eventów i zwolnił 70 proc. pracowników.

W portfolio wydawnictwa znajdują się serwisy Kozaczek.pl, Papilot.pl, Zeberka.pl, Supermamy.papilot.pl, CKM.pl i Autostuff.pl. Marquard Media Polska na polskim rynku obecne jest od 1992 roku. Było jednym z największych polskich wydawców prasowych. W szczytowym momencie tytuły wydawane przez grupę czytało ponad 2,4 mln osób.

W różnym okresie Marquardt był właścicielem takich tytułów, jak: „Playboy”, „Cosmopolitan”, „CKM”, „Joy”, „Esquire”, Harper’s Bazaar”, „Pani Domu”, a także „Sztandar” i w latach 90. (do zamknięcia w roku 1999) i „Express Wieczorny”.

Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy w 2019 roku (z którego końcem wydawnictwo wycofywało swoje tytuły drukowane) średnia sprzedaż ogółem „Cosmopolitan” wynosiła 27 430 egz. (o 22,7 proc. mniej, niż rok wcześniej), „Joy” – 23 362 egz. (po spadku o 29,7 proc.), a „Harper’s Bazaar” – 15 567 egz. (spadek o 17,4 proc.). Z kolei wynik „Playboya” zmalał w tamtym okresie o 12,4 proc., do 20 375 egz., a „CKM” o 19,7 proc., do 13 275 egz.