Marcin Bisiorek wśród stałych prowadzących w Radiu 357

Marcin Bisiorek dołącza jesienią do zespołu Radia 357

Były szef radia Muzo.FM Marcin „Bisior” Bisiorek od września na stałe dołączy do ekipy Radia 357, będzie prowadził muzyczny program „Mam grać?”. Oprócz niego audycję na zmianę prowadzić będą Piotr Stelmach, Maja Piskadło i Ola Budka.

Ekipa Radia 357 podzieliła się we wtorek częścią informacji dotyczących nowej, jesiennej ramówki: dokładnie tego, co dotyczy muzyki. Pozostałe nowości zostaną zaprezentowane 29 sierpnia. Głównym novum jest program „Mam grać?”, nadawany od poniedziałku do czwartku między godz. 13-15. Ma to być miks nowości i muzyki „towarzyszącej” słuchaczom w drugiej połowie dnia. W poniedziałek program prowadzić ma Maja Piskadło, we wtorki Piotr Stelmach, środy należeć będą do Oli Budki, zaś w czwartki przed mikrofonem zasiądzie – i to zostało ujawnione wczoraj jako duża nowość – Marcin „Bisior” Bisiorek.

Bisiorek poprowadził raz w trakcie wakacji audycję w Radiu 357, jednak jego transfer do internetowej rozgłośni na stałe ogłoszono dopiero we wtorek. – Jestem trochę onieśmielony i na razie nie trzymam wysoko głowy – mówił „Bisior” podczas internetowego spotkania z patronami, podkreślając, że z radiem związany jest od zawsze – choć miał przerwę przed mikrofonem. Bisiorek już w czasie studiów podjął współpracę z łódzkim Radiem Manhattan, potem był związany z Radiem Eska Łódź, by w 2001 roku objąć stanowisko dyrektora programowego Radia Eska Warszawa. W latach 2013-2018 był dyrektorem programowym Eski Rock, zaś do 2017 roku pracował jako szef kanału Muzo.TV (Grupa Polsat). Między 2014 a 2022 r. był dyrektorem programowym radia Muzo.FM.

Co pozostaje po wakacjach, co się zmienia?

Z wakacyjnych audycji, które zostają po letniej ramówce w ramówce jesiennej, wymieniono niedzielny program Tomasza Smokowskiego „Gra podwójna” (nadawany będzie w tych samych godzinach, 8:00 – 10:00). A to oznacza, że audycja Marka Brzezińskiego i Ireny Brzezińskiej pt. „Merde! Znowu Francja” będzie albo krótsza, albo nadawana w nowej godzinie – tego na razie radiowcy nie zdradzają. Zostaje też w jesiennej ramówce program Zamilskiej „Pełne spektrum”, nadawany w środy między godz. 22:00-0:00.

Zmieniają się za to dni i godziny nadawania niektórych programów. I tak „Kieruj się na południe” Katarzyny Borowieckiej będzie teraz nadawane w środy między godz. 9:00-12:00, „Zielony Żoliborz” Piotra Stelmacha będzie można słuchać w soboty od 14-16, „Route 357” Marty Kuli trafia z kolei na sobotnie popołudnie, między godz. 17:00-18:00.

Na koniec zmienia się też czas nadawania „Chlebem i Soulą” Mai Piskadło: teraz do słuchania będzie w soboty między godz. 19 – 21 (dotychczas można było jej słuchać w środowe wieczory). – To dla mnie duża zmiana, przez dwa lata przywykłam do pewnych rzeczy i stałych pór spotkań z słuchaczami – komentowała Piskadło dodając, że w audycji „nie planuje jesienią zmieniać niczego”.

Fusiarz wraca na antenę

Wraca na antenę Mateusz Fusiarz ze swoim programem „Wróżenie z fusów” (co drugi tydzień z piątku na sobotę, w godz. 0:00 – 2:00). Audycja będzie pojawiać się na przemian z „Prognozami” Pawła Pobóg-Ruszkowskiego. W tygodnie, gdy Fusiarz nie pojawi się na antenie, jego audycja będzie dostępna premierowo w podcastach.

Kolejną nowością (tym razem nie muzyczną) na antenie jesienią będzie „Zespół wyrównawczy”, nadawany od poniedziałku do czwartku w godz. 15:00-16:00, prowadzony na zmianę przez Krystiana Hanke i Antoniego Grudniewskiego. To nie będzie audycja muzyczna, co usłyszymy w jej ramach – o tym radiowcy powiedzą dopiero pod koniec sierpnia br.

Radio 357 w liczbach

Nadające od stycznia 2021 roku Radio 357 poinformowało niedawno, że w pierwszym półroczu 2023 roku zanotowało ponad 6,8 mln zł przychodów, wobec zakładanych 6,3 mln. Wpływy z tytułu wpłat od patronów wyniosły 5,3 mln zł. Z tytułu zakupów radiowcy osiągnęli 272 337 zł, zaś z różnego rodzaju współpracy – 1 206 488 zł.

Największe koszty operacyjne w pierwszym półroczu wygenerowała antena – na ten cel przeznaczono niemal 2,5 mln zł. W tym zawierają się m.in. wynagrodzenia pracowników. Koszty marketingu i komunikacji to ponad 530 tys. zł, zaś podcasty – 163 tys. zł. ponad 527 tys. zł. Na technologię i infrastrukturę z kolei przeznaczono 456 tys. zł.

Według wyników najnowszej fali badania Krajowego Instytutu Mediów, zrealizowanej od grudnia 2022 r. do maja 2023 r. Radio 357 miało 0,9 proc. zasięgu i 276,7 tys. codziennych słuchaczy. W nowej edycji badania liczbę Polaków słuchających radia w internecie oszacowano na 2,31 mln. Udział Radia 357 w rynku słuchalności radia przez internet podskoczył z 13,8 do 14,1 proc. Średni dobowy czas słuchania rozgłośni wzrósł ze 196 do 208 minut.