„Magazyn Ekspresu Reporterów” jesienią nie pojawi się już na antenie TVP3 – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Telewizja Polska zdecydowała o zdjęciu programu z ramówki, najprawdopodobniej kierując się coraz niższą jego oglądalnością. To druga już kultowa audycja, która znika z anten publicznego nadawcy.
„Magazyn Ekspresu Reporterów” zadebiutował w TVP2 w 1999 roku, zastępując bliźniaczy program pt. „Ekspres Reporterów”. Był emitowany we wtorkowe wieczory, od 2003 roku na żywo. Jesienią 2019 r. trafił do TVP1, a od marca br. przeniesiono go do TVP3. Ostatnie odcinki mogliśmy zobaczyć w tej stacji pod koniec maja br.
W programie TVP3 na początek września, jaki TVP udostępniła w serwisie dla prasy, nie ma „Magazynu”. Z ramówki wynika, że wtorkowe wieczory widzowie zobaczą najpierw program pt. „Kryminalna siódemka” (22:40), a następnie reportażowy magazyn „Całkiem niezła historia” (od 22:55)
Zapytaliśmy, czy to oznacza, że “Magazyn” znika z anteny na stałe? – „Magazyn Ekspresu Reporterów” nie jest planowany w jesiennej ramówce TVP3 – odpowiedziało nam biuro prasowe TVP. Nie dostaliśmy odpowiedzi na pytanie, czy program może wrócić do ramówki. Nieoficjalnie wiadomo, że raczej nie ma na to szans.
Dziennikarze walczyli o program
Z naszych informacji wynika, że ekipa „Magazynu” od kilku miesięcy próbowała dowiedzieć się od szefostwa, co będzie dalej działo się z audycją. Powodem były co chwilę pojawiające się pogłoski o jej likwidacji za czym miała stać spadającą oglądalnością. Rozmowy na ten temat były przez pewien czas prowadzone, utknęły jednak w martwym punkcie. Nikt z redakcji jeszcze w czwartek nie wiedział, czy magazyn wróci na antenę jesienią.
– Teraz już wiemy że nic z tego, a nasze obawy nie były bezpodstawne, czekamy więc na oficjalne wiadomości od szefostwa – powiedziała nam jedna z osób pracujących przy „Magazynie Ekspresu Reporterów”.
Oglądalność „Magazynu Ekspressu Reporterów” spadała
Po przeniesieniu do TVP1 “Magazyn” nie oglądał się najlepiej: w sezonie 2022/2023 (dane dla okresu od 6 września 2022 roku do 7 lutego 2023 roku) program gromadził średnio 526 tys. widzów, o 17 tys. osób mniej niż rok wcześniej. Tymczasem cztery lata wcześniej, gdy był nadawany w Dwójce, przyciągał przed ekrany 1,5 mln widzów. Oznacza to, że w ostatnich latach stracił aż dwie trzecie widzów.
Gospodarzami audycji byli ostatnio Mirosław Rogalski oraz Urszula Rogala. Jednak z “Magazynem” najmocniej kojarzony jest Michał Olszański, który program prowadził od 1999 r. do 2020 r.
“Magazyn” to druga już kultowa audycja, która w ostatnich tygodniach znika z TVP. W czerwcu informowaliśmy o końcu „Magazynu 997”. — Pewne jest, że nie będzie prostej kontynuacji „ 997” w starej formule. Czy jakaś będzie? Na to odpowiemy sobie po pogłębionych badaniach – mówił na spotkaniu z dziennikarzami w czerwcu br. Mateusz Matyszkowicz, prezes TVP.