W niedzielę 6 sierpnia na stronie Krakow.wyborcza.pl pojawił się artykuł promujący chorzowski Fest Festival. Opublikowany dwa dni po tym, jak organizatorzy odwołali wydarzenie i poinformowali o złożeniu wniosku o upadłość. Jak ustalił „Presserwis”, artykuł został przygotowany we wcześniejszym terminie w związku ze współpracą medialną krakowskiej „Wyborczej” z firmą Follow the Step.
Artykuł pod tytułem „Jedziemy na FEST Festival do Chorzowa. Lista artystów jak muzyczne korepetycje” pojawił się w w niedzielę po godzinie 14. W tekście dziennikarka portalu Marta Gruszecka podkreślała, że wydarzenie jest odległe zaledwie 1,5 godziny jazdy samochodem z Krakowa i dodała, że „żaden inny polski festiwal muzyczny nie zapewnia w ciągu kilku dni aż tylu różnych gatunków muzycznych”.
W artykule pojawił się również cytat organizatorów wydarzenia, którzy podkreślali, że liczą, iż w 2023 roku w Parku Śląskim pojawi się ponad 50 tys. osób.
Tekst został opublikowany dwa dni po tym, jak organizatorzy wydarzenia poinformowali, że w związku ze słabą sprzedażą biletów i brakiem środków finansowych muszą odwołać festiwal. W ogłoszeniu opublikowanym na swoim fanpage’u dodali, że firma była zmuszona uruchomić postępowanie upadłościowe, które „uniemożliwia na ten moment wypłatę jakichkolwiek należności przez spółkę”.
Na razie nie wiadomo, co zawiodło, że nieaktualny artykuł znalazł się na stronie. Został usunięty około godziny 18 w niedzielę.