Jako dyrektor informacji Anna Augustyn będzie odpowiadać za pracę newsroomu i zespołu reporterskiego Radia ZET, w tym za serwisy informacyjne i audycje publicystyczne. Zastąpiła na tym stanowisku Marka Czyża, o którego odejściu z rozgłośni portal Wirtualnemedia.pl informował jako pierwszy dwa tygodnie temu.
– Ania jest dziennikarką z ogromnym doświadczeniem radiowym, a przez blisko dekadę zarządzała newsroomem największego radia informacyjnego w Polsce, w którym wiadomości i publicystyka są fundamentem. Jestem pewien, że jej kompetencje, profesjonalizm, a przede wszystkim radiowe wyczucie newsa sprawią, że Radio ZET będzie dla swoich słuchaczy jeszcze lepszym i zawsze pierwszym źródłem informacji – komentuje Mariusz Smolarek, redaktor naczelny Radia ZET.
Poprzednio Anna Augustyn była dyrektorem informacji w Radiu TOK FM i dyrektorem centralnego newsroomu całej Grupy Radiowej Agory. Teraz te stanowiska, jako pełniąca obowiązki, przejmuje Dorota Grabowska. Z TOK FM jest związana od 20 lat, poprzednio pełniła funkcję wydawcy dnia.
Anna Augustyn pracę w Grupie Radiowej Agory zaczęła w 2014 roku. Ogółem z mediami jest związana od ponad trzech dekad. Zaczynała w RMF FM – kolejno jako reporterka, producentka, wydawca, szefowa agencji informacyjnej w centrali stacji w Krakowie, a w latach 2003-2005 szefowa warszawskiej redakcji.
W latach 2005-2007 Anna Augustyn była wydawczynią i szefową redakcji lokalnych w zespole „Wydarzeń” telewizji Polsat, a także wydawcą głównych wydań dziennika; brała też udział w tworzeniu sieci lokalnych placówek stacji. Od sierpnia 2007 do września 2014 była związana z TVN CNBC (obecnie TVN24 BiS) jako wydawca dnia i pełniąca obowiązki szefa zespołu wydawców.
W lutym 2019 roku Agora kupiła 40 proc. udziałów Eurozetu (za 130,7 mln zł), a SFS Ventures – 60 proc. Jak analizowaliśmy niedawno, Agora za lata 2019-2021 dostała 52 mln zł dywidend, sporą część z kapitału rezerwowego.
Pod koniec lutego br., po prawomocnym uchyleniu przez sąd zakazu wydanego przez prezesa UOKiK dwa lata wcześniej, Agora kupiła od SFS Ventures dalsze 11 proc. udziałów Eurozetu. Powołała wspólne kierownictwo Eurozetu i swojego pionu radiowego, które zaczęły pracować m.in. nad połączoną ofertą reklamową.
W pierwszej połowie br. Radio ZET miało 13,5 proc. udziału w rynku słuchalności, tyle samo co przed rokiem (dane z badania Radio Track).