Film o SKOK-ach autorstwa Tomasza i Marka Sekielskich „Korzenie zła” będzie miał premierę jeszcze przed tegorocznymi wyborami parlamentarnymi. Taką informację przekazał Tomasz Sekielski podczas niedawnego programu „Sekielski Sunday Night Live”. Film ma być w ostatniej fazie montażu – wynika z nieoficjalnych informacji Wirtualnemedia.pl. Sekielscy nie odpowiedzieli na pytania o dokładną datę premiery.
Dwa filmy braci Marka i Tomasza Sekielskich spędzają sen z powiek patronom: o SKOK-ach oraz o Janie Pawle II. Choć miały być gotowe już kilkanaście miesięcy temu, dotąd oficjalnie nie było wiadomo, na jakim są etapie, ani kiedy będzie można finalnie oglądać je na YouTube. Sekielscy nie odpowiadali także na pytanie o daty premiery – ani patronom, ani mediom. Ta sytuacja mogła być przyczyną ciągłych spadków na Patronite.
Podczas ostatniego wydania „Sekielski Sunday Night Live” padła jednak wyraźna deklaracja ze strony Tomasza Sekielskiego. Gośćmi programu byli reporterzy „Newsweeka” Magdalena Rigamonti i Grzegorz Rzeczkowski. Jeden z internautów zapytał w trakcie emisji, kiedy Sekielski wyda kolejną książkę. – Powiem tak: najpierw film o SKOK-ach. Przed wyborami. I może po wyborach – kolejna książka – odparł Tomasz Sekielski. – Jeśli będzie ukazywał się film, a ukaże się przed wyborami, to z nim ukaże się też książka o SKOK-ach.
Na pytanie Magdaleny Rigamonti, przed którymi wyborami, Sekielski odpowiada: – Przed tymi wyborami. Przed listopadem na pewno. Wiem, że obsunęło się, że wszyscy czekacie. Zobaczymy jak odpalimy, ile osób obejrzy. Mam nadzieję, że przynajmniej połowa tych, co oglądali poprzednie (filmy).
„Gonimy jak umiemy”
Zapytaliśmy Sekielskich, na kiedy planowana jest premiera zapowiadanego filmu, ale nie uzyskaliśmy odpowiedzi. W jakiej fazie jest film o SKOK-ach? Z naszych informacji wynika, że właśnie kończy się jego montaż. Potwierdza to też pośrednio Marek Sekielski, który w trakcie rozmowy z jednym z patronów kilka dni temu zapewniał: – Gonimy z montażem jak umiemy.
Ostatnia konkretna wiadomość o dokumencie „Korzenie zła” poświęconym SKOK-om pochodzi z lutego ub.r., gdy na youtube’owym kanale i profilach społecznościowych braci Sekielskich ukazał się jego zwiastun. „Wielu odradzało nam robienie tego filmu. Wielu nie wierzyło, że go zrobimy” – stwierdzili autorzy w opisie na YouTubie. – Intensywnie pracujemy nad montażem filmu o SKOK-ach. Jesteśmy blisko końca, ale nie chcemy podawać konkretnej daty premiery. Zastanawiamy się nad tym i jak tylko będzie decyzja, poinformujemy o niej w pierwszej kolejności naszych patronów – przekazał nam w styczniu Marek Sekielski.
Liczba patronów Sekielski Brothers Studio na Patronite w ostatnich dniach stopniała do 936 osób, zaś suma wnoszonych przez nich wpłat – do 19,7 tys. miesięcznie. Spadki są już bardzo znaczące i mogą być dotkliwe: na funkcjonowanie studia, jak piszą w „celach” bracia, potrzeba bowiem miesięcznie 50 tys. zł. We wrześniu ub.r. patroni (było ich 1349) wpłacali miesięcznie 32 tys. zł. Zaś na początku lutego br. wspierających było już tylko 1141, a miesięczna suma wpłat wynosiła 25,3 tys. zł. W kwietniu br. Sekielscy mieli już tylko 1049 patronów, zadeklarowane 23,4 tys. zł miesięcznie i 3,4 mln zł zebranych dotychczas.
Z zamieszczonego na stronach KRS sprawozdania za rok 2022 wynika, iż spółka braci – Kombinat Medialny – zakończyła ubiegły rok z przychodami netto na poziomie 307 887,19 zł, co oznacza wzrost rok do roku o 72 proc. Zysk netto wyniósł 90,6 tys., zł. zaś rok wcześniej – strata wyniosła ponad 58 tys. zł.
W minionym roku zmniejszyły się koszty działalności operacyjnej Kombinatu: z 854 384 zł w roku 2021 do 654 012 zł w minionym (ponad 20 proc. spadku). Na wynagrodzenia Kombinat Medialny przeznaczył w ub. roku 402 490 zł (dla porównania: rok wcześniej było to 352 361zł). Jak poinformowano w sprawozdaniu – spółka zatrudniała jedną osobę na etacie, a jej zarząd nie pobierał wynagrodzenia.
Dwa filmy dokumentalne o pedofilii w Kościele autorstwa Sekielskich biją rekordy popularności na YouTube. Udostępnione w maju 2019 roku „Tylko nie mów nikomu” obejrzano ponad 24 mln razy, a wypuszczoną rok później „Zabawę w chowanego” – 8,2 mln razy.