Jako dyrektorka strategii i rozwoju Wyborcza.pl Aleksandra Sobczak odpowiada m.in. za treści Wyborcza.pl oraz ich układ, a także za testy rozwiązań redakcyjnych, graficznych, organizacyjnych i narzędziowych. Do jej nowych zadań należy również ustalanie standardów pracy wydawców i dziennikarzy serwisów z grupy Wyborcza.pl. W swojej nowej roli będzie ściśle współpracować z Maksymilianem Salskim, head of subscription Wyborcza.pl. „Gazeta Wyborcza” ma ponad 300 tys. cyfrowych prenumeratorów
„W modelu subskrypcyjnym redakcja stanowi centrum bardzo skomplikowanego, dynamicznego mechanizmu. Dla takiego serwisu jak Wyborcza.pl kluczowe jest ciągłe podnoszenie jakości przy jednoczesnym testowaniu nowych rozwiązań czytelniczych. Dyrektorka strategii i rozwoju, która będzie ten proces stale nadzorować, jest dziś absolutnie niezbędna, a Aleksandra Sobczak jest świetnie przygotowana do tej bardzo ważnej roli” – mówi Wojciech Bartkowiak, dyrektor wydawniczy „Gazety Wyborczej” i członek zarządu Agory SA.
Aleksandra Sobczak jako wicenaczelna „Gazety Wyborczej” od 2019 roku sprawuje nadzór redaktorski m.in. nad działem Wyborcza.biz/Ekonomia, „Wysokimi Obcasami” oraz stroną główną Wyborcza.pl. Z „Gazetą Wyborczą” jest związana od 19 lat. Zaczynała w dziale Gospodarka jako redaktorka, potem została jego kierowniczką. Była wicenaczelną „Wysokich Obcasów”. W 2017 roku objęła funkcję redaktorki naczelnej „Gazety Stołecznej”, a od maja 2019 roku kieruje newsroomem Wyborcza.pl.
Średnia sprzedaż „Gazety Wyborczej” w pierwszym kwartale 2023 roku wyniosła 42 338 egz., po największym spadku w zestawieniu wynoszącym 18,34 proc. Z kolei Wyborcza.pl zamknęła 2022 rok z liczbą aktywnych subskrypcji powyżej 303,7 tys., co oznacza wzrost o przeszło 6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2021 roku. W ciągu ostatniego kwartału ub.r. liczba subskrybentów zwiększyła się o niemal 10 tys.