Ilu widzów ogląda „Szkło kontaktowe” po odejściu Daukszewicza?

Krzysztof Daukszewicz i Piotr Jacoń

Emitowany w TVN24 program „Szkło kontaktowe” od momentu odejścia z programu Krzysztofa Daukszewicza śledzi średnio 584 tys. widzów. To mniejsza oglądalność względem analogicznego okresu rok wcześniej – wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

W ostatnim czasie z grona komentatorów „Szkła kontaktowego” odeszły trzy osoby. W poniedziałek 15 maja br. ostatni raz na wizji pojawił się Krzysztof Daukszewicz, który pod koniec wydania spytał „jakiej płci on dzisiaj jest?”, zwracając się do dziennikarza stacji Piotra Jaconia, ojca transpłciowego dziecka, który zapowiadał program „Dzień po dniu”. Zarówno sam Daukszewicz, Tomasz Sianecki, który prowadził wydanie z Daukszewiczem, jak i stacja TVN24 przeprosili za ten incydent. – Przepraszamy wszystkich naszych widzów, a w szczególności społeczność LGBT+ – podkreśliła redakcja TVN24 w oświadczeniu.

Krzysztof Daukszewicz, Artur Andrus i Robert Górski odeszli ze „Szkła kontaktowego”

Mimo incydentu nie zapadła decyzja, że Daukszewicz nie pojawi się znów „Szkle kontaktowym” – stacja zostawiła otwarta furtkę dla takiej możliwości w przyszłości. – Daliśmy sobie czas na odpoczynek – mówił Wirtualnemedia.pl Tomasz Sianecki na początku czerwca br. Jednak sam satyryk zdecydował, że nie wróci do programu – Doceniam rękę wyciągniętą do mnie przez TVN, dziękuję Tomkowi Sianeckiemu i moim Kolegom za wsparcie, ale uważam że po tym, co przeżyłem ja i moja rodzina w ciągu ostatnich tygodni, nic już nie będzie takie samo – napisał na Facebooku.

Następnie komentatorem „Szkła kontaktowego” – w geście solidarności z Krzysztofem Daukszewiczem – przestał być Artur Andrus. Swoją rezygnację ze współpracy ze „Szkłem” ogłosił też Robert Górski.

584 tys. widzów „Szkła kontaktowego” w ostatnich tygodniach

Średnia oglądalność „Szkła kontaktowego” w okresie od 16 maja do 19 lipca 2023 roku – w pierwszych tygodniach po odejściu Daukszewicza – wyniosła 584 tys. osób, co przełożyło się na 6,23 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 2,26 proc. w grupie 16-49 i 2,71 proc. w grupie 16-59 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Magazyn w TVN24 emitowany jest codziennie o godz. 22.00.

W analizowanym okresie najwięcej widzów audycja zgromadziła 4 czerwca br. Oglądało ją 777 tys. widzów.

Program zwiększył rynkowe udziały

Względem analogicznego okresu rok wcześniej magazyn TVN24 stracił 9 tys. widzów, ale zwiększyły się jego rynkowe udziały. W okresie od 16 maja do 19 lipca ub.r. oglądało go 593 tys. osób (odpowiednio 6 proc., 2,22 proc. i 2,56 proc. udziału).

„Szkło kontaktowe” o 30 tys. oglądających zwiększyło widownię w porównaniu do ostatnich tygodni, gdy na wizji pojawiał się Krzysztof Daukszewicz. Wzrosły także udziały rynkowe magazynu. W okresie od 13 marca do 15 maja cykl śledziło 554 tys. widzów (odpowiednio 5,66 proc., 1,95 proc. i 2,27 proc. udziału).

„Szkło kontaktowe” nadawane jest w TVN24 od 2005 roku. Jest to magazyn satyryczno-publicystyczny, w którym omawiane są aktualne wydarzenia polityczne, zwykle w dość luźny i swobodny sposób. Twórcą programu jest Grzegorz Miecugow, który zmarł w 2017 roku po ciężkiej chorobie.

Udział TVN24 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2022 roku wyniósł 5,63 proc.