W warunkach zamówienia Telewizja Polska podała szczegółowe parametry samochodów, które chce kupić. Mają to być białe pojazdy, mieć m.in. rozstaw osi minimum 3,4 metra i maksymalnie 2 metry wysokości, komputer pokładowy, klimatyzację automatyczną i kamerę cofania.
Auta mają być objęte 24-miesięczną gwarancją producenta mechaniczną i dotyczącą lakieru oraz 60-miesięczną dotyczącą nadwozia.
Oferty będzie można składać do 23 sierpnia, jedynym kryterium ich oceny będą zaproponowane ceny brutto. Wadium wynosi 100 tys. zł.
W ub.r. Telewizja Polska zanotowała 50,7 mln zł straty netto, pod kreską była pierwszy raz od 2016 roku. Co prawda jej przychody wzrosły mocniej od wydatków operacyjnych, ale obsługa rekompensaty abonamentowej przyniosła aż 184 mln zł kosztów.
Przychody TVP zwiększyły się w ub.r. o 9,5 proc. do 3,56 mld zł, z czego wpływy sprzedażowe netto – z 3,15 do 3,14 mld zł. Natomiast koszty wytworzenia produktów na własne potrzeby poszły w górę z 88,2 do 166,3 mln zł, a wynik ze zmiany stanu produktów poszedł w dół z 19 mln zł zysku do 17,9 mln zł straty.
Łączna liczba pracowników nadawcy w ub.r. zmniejszyła się z 2 913 do 2 893, a liczba etatów – z 2888,95 do 2 876,08. Zatrudnienie w spółce było o ponad 100 pracowników i etatów niższe niż planowane przed rokiem.
W TVP zatrudniono w ub.r. 274 nowych pracowników. Równocześnie ze spółką rozstało się 289 osób: 90 przeszło na emeryturę,, dwie na renty 61 odeszło za porozumieniem stron, 54 złożyły wypowiedzenia, dwóm wypowiedzenia złożyła firma, 80 pożegnało się z innych przyczyn (m.in. wygaśnięcia umowy, np. zawartej na czas określony lub próby, czy śmierci).