Obecnie wydawcą serwisów lokalnych pod marką Nasze Miasto jest spółka Polska Press – jednocześnie wydawca dzienników regionalnych. Ich szefem został Piotr Samsik, który od niedawna jest także redaktorem naczelnym „Dziennika Łódzkiego” i „Expressu Ilustrowanego”.
O tym, że serwisy internetowe NaszeMiasto.pl mogą zmienić wydawcę w ramach grupy Polska Press, mówi się od chwili założenia spółki PL24 wydającej uruchomiony w ub.r. portal i.pl. W całości należy ona do Polska Press.
Biuro prasowe wydawnictwa zapewnia jedynie, że serwisy Nasze Miasto „nie będą wydzielone ze struktury Polska Press Grupy”.
– Połączenie w jednej spółce horyzontalnego portalu i.pl i sieci Nasze Miasto miałoby sens. Ale pod pewnymi warunkami – komentuje Adam Szynol, medioznawca z Uniwersytetu Wrocławskiego. – Kluczowym pozostaje odpowiedź na pytanie, jaka będzie docelowa struktura takiego tworu. Jeżeli zawartość lokalna serwisów Naszego Miasta zasili portal horyzontalny, to ma szansę wyłonić się z tego samodzielna działalność internetowa spółki – dodaje Szynol.
Jego zdaniem spółce PL24 do sukcesu potrzebne jest też doinwestowanie – przede wszystkim zespołu. – Jeżeli pieniądze na ludzi się znajdą, to wydzielenie stricte internetowej działalności, opartej na sile i zasięgach serwisów Naszego Miasta, kumulowane w portalu horyzontalnym ma sens – podsumowuje medioznawca.
NaszeMiasto.pl to sieć miejskich serwisów informacyjnych – zamieszcza wiadomości z ok. 500 miast, korzysta z zasobów gazet Polska Press. Według Mediapanelu miały one w czerwcu br. 8,7 mln użytkowników i 29,5 proc. zasięgu.