Dziennikarze „Rzeczpospolitej” czekają na opóźnione wynagrodzenia z News 24

W wakacje program "Wieczór publicystów" ukazuje się tylko raz w tygodniu

„Presserwis” dotarł do danych, z których wynika, że dziennikarze „Rzeczpospolitej” prowadzący w News 24 (Astro) program „Wieczór publicystów” nie dostali wynagrodzenia za maj. Po interwencji okazało się, że wczoraj wieczorem na niektóre konta pieniądze jednak wpłynęły.

Informacje o braku płatności potwierdzili „Presserwisowi” Tomasz Krzyżak i Jacek Nizinkiewicz. – Jesteśmy z nimi (Astro – przyp. red.) w kontakcie. Każą nam czekać. Stacja najpierw zapewniła nas, że ureguluje zaległości, a później – że już to zrobiła – stwierdził w środę w rozmowie z nami Tomasz Krzyżak.

Karolina Szymańska, prezeska Astro, potwierdziła nam zaległości płatnicze wobec dziennikarzy „Rzeczpospolitej”. – Planujemy je uregulować w tym tygodniu – zapewniła w środę wczesnym popołudniem.

Kilka godzin później Ryszard Krajewski, przewodniczący rady nadzorczej Astro, poinformował nas, że zaległości zostały opłacone i to już parę dni temu.

Z naszych ustaleń wynika natomiast, że problem dotyczy też części innych dziennikarzy „Rzeczpospolitej”, którzy współpracowali z News 24. Ich faktury za maj także nie zostały na czas opłacone.

Jak informowaliśmy, w wakacje program „Wieczór publicystów” ukazuje się tylko raz, a nie pięć razy w tygodniu. Jego prowadzącą jest już tylko Zuzanna Dąbrowska. Poza nią przed wakacjami prowadzili go też: Michał Kolanko, Joanna Ćwiek, Tomasz Krzyżak i Jacek Nizinkiewicz. Nadawca zapowiadał, że po wakacjach może powrócić do częstszej emisji cyklu.

W ostatnim czasie z News 24 odeszła część pracowników, pojawiły się też problemy z wypłacaniem pensji. Z kolei w maju z oferty zdjęto m.in. programy „Istota rzeczy” Jarosława J. Szczepańskiego i „Zero ograniczeń” Jacka Zimnika. Skrócono też czas trwania pasma na żywo.

Pod koniec czerwca z anteny stacji zniknęły reklamy dostarczane przez TVN Media. Problem z emisją spotów od TVN Media wynika z zadłużenia, które Astro, nadawca kanału, ma wobec Nielsen Media, dostarczającego dane oglądalności.

Według Nielsen Media w pierwszym półroczu 2023 News 24 miał poniżej 0,01 proc. udziału w grupie ogólnej 4+.