„W towarzystwie absolutnie nowych dźwięków dzisiaj na antenie Trójki witamy państwa” – rozpoczął o godz. 6:06 poranny program Karol Gnat, prezenter pasma „Pora na Trójkę” w Programie Trzecim Polskiego Radia.
Od poniedziałku stacja nie emituje już sygnału odliczającego ostatnie sekundy do pełnej godziny. Trójka zmieniła również całkowicie oprawę dźwiękową serwisów informacyjnych, wiadomości sportowych, prognozy pogody oraz audycji dla kierowców „Radionawigator”. Po wielu latach w Programie Trzecim Polskiego Radia dziennikarze nie czytają już serwisów na ciszy. Teraz towarzyszy im subtelny podkład muzyczny. Bez zmian pozostał dżingiel „Autopromocja” oraz sygnał rozpoczynający audycję „Salon polityczny Trójki”, który jest nadawany w niezmiennej formie od prawie 20 lat.
Za to głosem stacji zapowiadającym i „żegnającym” reklamy ponownie został aktor Marcin Kwaśny. Już raz występował w tej roli – od listopada 2016 r., gdy zastąpił Zbigniewa Zamachowskiego. Ten poprosił o wycofanie dżingli ze swoim głosem, bo nie chciał być utożsamiany ze zmianami personalnymi i programowymi, które zaszły w stacji po wyborach w 2015 r., gdy PiS objął władzę, a w Polskim Radiu wymieniono zarząd i część dyrektorów anten (m.in. Trójki) pożegnała się ze stanowiskami.
Większość oprawy dźwiękowej obowiązywała w stacji od 2007 r., gdy Trójką kierował Krzysztof Skowroński. Stacja się chwali, rzeczniczka milczy.
Stacja przez cały poniedziałek podkreślała na antenie, że wprowadziła nowe brzmienie. „Poniedziałek, 3 lipca 2023 roku – ta data przechodzi do historii jako dzień naszej nowej oprawy muzycznej❗️ Nowe jingle, odświeżone brzmienia i melodie przyjemne dla ucha. 🎧 Dynamika, świeżość i przyjemna muzyka. Słuchajcie i zapoznawajcie się z nową oprawą muzyczną anteny” – napisano na Facebooku rozgłośni.
Zapytaliśmy rzeczniczkę Polskiego Radia m.in. o to, kto przygotował nową oprawę dźwiękową dla Trójki, które jej elementy zostały wymienione i jak dużo kosztowała wymiana dżingli. Odpowiedzi nie otrzymaliśmy.
Według najnowszego badania Radio Track w okresie marzec-maj 2023 r. Trójka miała 1,9 proc. udziałów w rynku słuchalności.