2 mln zł straty wydawcy „Wprost” w 2022 roku

Przychody urosły do 72 proc.

Przychody spółki wzrosły o 72,4 proc. w porównaniu z 2021 rokiem

AWR Wprost, wydawca „Wprost”, w 2022 roku uzyskał 14,2 mln zł przychodów i zanotował 2 mln zł straty.

Ze sprawozdania złożonego w Krajowym Rejestrze Sądowym wynika, że przychody spółki wzrosły o 72,4 proc. w porównaniu z 2021 rokiem. Przychody gotówkowe były wyższe o 70,5 proc. i wyniosły 11,4 mln zł.

„W okresie sprawozdawczym Spółka osiągnęła znaczący wzrost przychodów w stosunku do okresu poprzedzającego, co było wynikiem wznowienia projektów eventowych bez istotnych ograniczeń spowodowanych pandemią koronawirusa” – napisano w sprawozdaniu. Jednocześnie spółka tłumaczy, że wraz ze wzrostem przychodów wzrosły koszty prowadzenia działalności. „W szczególności wpływ na wzrost kosztów miały wyższe prowizje (w większości ponoszone na rzecz spółki dominującej), a także wyższe wynagrodzenia. Wzrost wynagrodzeń spowodowany był zwiększeniem liczby zatrudnionych osób przez Spółkę, w związku ze strategią rozwoju działów cyfrowych” – wyjaśniono.

Koszty działalności operacyjnej sięgnęły 16,1 mln zł, co oznacza wzrost o 59,1 proc. Na wynagrodzenia przeznaczono 4,6 mln zł, o 67,4 proc. więce, niż rok wcześniej.

AWR Wprost zakończyła 2022 rok z 2 mln zł straty, podczas gdy w 2021 roku miała 2,1 mln zł zysku netto.

Jak czytamy w sprawozdaniu, wzrost kosztów spowodował, że spółka poniosła stratę wobec zysku w 2021 roku, kiedy „wpływ na osiągnięcie pozytywnego wyniku finansowego miało przede wszystkim dokonanie aktualizacji wartości aktywów finansowych” na 2,5 mln zł.

AWR Wprost należy do spółki PMPG Polskie Media, kontrolowanej przez Michał M. Lisieckiego. Tygodnik „Wprost” od kwietnia 2021 roku ukazuje się wyłącznie w wersji cyfrowej.