Na zeszłoroczne przychody Katolickiej Agencji Informacyjnej złożyło się 1,84 mln zł ze sprzedaży dostępu do serwisu informacyjnego KAI (korzystają z niego 73 podmioty z branży mediów i 22 diecezji) i Internetowego Dziennika Katolickiego prenumerowanego przez 30 diecezji.
2,53 mln zł wpływów przyniosły pozostałe usługi, m.in. polski wersje platform Aleteia i Magnificat, dotacje, reklamy i eventy (w ub.r. KAI zorganizowała konkurs Aktywna Parafia wsparty z funduszu prewencyjnego PZU oraz była pomysłodawcą debat, m.in. o wojnie w Ukrainie i na temat polskiej rodziny).
W ub.r. budżet serwisu Aleteia wyniósł 1,41 mln zł, a uzyskane przez KAI dotacje – 386 tys. zł (wobec 419,9 tys. zł rok wcześniej).
Koszty sprzedanych przez Katolicką Agencję Informacyjną produktów zwiększyły się z 2,89 do 3,11 mln zł, koszty ogólnego zarządu – z 778,6 do 901,5 tys. zł, a koszty sprzedaży zmalały – ze 172,6 do 168,5 tys. zł.\
3 mln zł na wynagrodzenia
Wydatki na wynagrodzenia sięgnęły 3,07 mln zł, a na inne świadczenia pracownicze (m.in. składki na ubezpieczenie społeczne) – 302,2 tys. zł. W ub.r. Katolicka Agencja Informacyjna zatrudniała 24 pracowników etatowych: 14 w zespole KAI (m.in. siedmiu dziennikarzy i dwóch redaktorów serwisu eKAI.pl) oraz 10 osób pracujących przy serwisie Aleteia.pl.
Wynagrodzenia członków zarządu (3 osoby) w 2022 roku wyniosły 323,95 tys. zł
KAI wydała też w ub.r. 492,4 tys. zł na usługi obce, 52,3 tys. zł na materiały i energię, 157,6 tys. zł na podatki i opłaty oraz 9,87 tys. zł na amortyzację.
Strata sprzedażowa agencji zmniejszyła się z 532,1 do 457,6 tys. zł, wynik operacyjny poszedł w górę z 35,5 tys. zł zysku do 88,3 tys. zł.
Właścicielem KAI jest Fundacja Konferencji Episkopatu Polski na rzecz Wymiany Informacji Katolickiej. Zeszłoroczny zysk netto został przeznaczony na pokrycie wcześniejszych strat.