Jak podano w komunikacie, głównym celem wprowadzonych zmian jest wzmocnienie wizerunku „DGP” poprzez spójność wersji papierowej i cyfrowej, dostosowanie do rozwijającej się technologii oraz oczekiwań czytelników.
„W obecnych czasach, pełnych wielu zmian, zaskakujących wydarzeń i trudnych decyzji – rzetelna i bieżąca informacja jest szczególnie ważna. Chcemy naszym czytelnikom przekazywać wiadomości prosto i szybko, dlatego stawia
my na intuicyjny layout, przystępne grafiki i atrakcyjne zdjęcia. Nasza rzetelność i odpowiedzialność dziennikarska pozostaje bez zmian – na najwyższym poziomie” – zapowiada w komunikacie Krzysztof Jedlak, redaktor naczelny „Dziennika Gazety Prawnej”.
„W dobie dynamicznie rozwijającej się technologii i internetu, nasza gazeta musi się zmieniać, aby sprostać wyzwaniom współczesności” – stwierdza Aneta Kowalska, dyrektorka marketingu „Dziennika Gazety Prawnej”. „Zaangażowaliśmy utalentowanych projektantów Marka Knapa i Adama Głowackiego, aby stworzyli nowy logotyp DGP i layout wydania piątkowego, który ma ułatwić naszym czytelnikom podróż w świat cyfrowy, pełen nowych możliwości” – dodaje.
Dotychczasowy logotyp został wprowadzony 30 sierpnia 2010 roku. Zastąpił wówczas pierwsze logo gazety obowiązujące po połączeniu „Dziennika” i „Gazety Prawnej” 14 września 2009 roku. W listopadzie 2012 roku dodano do winiety tytułu hasło: „Patrzymy obiektywnie, piszemy odpowiedzialnie”, będące do dziś misją „DGP”.