– Studio Polskiego Radia 24 zyskało nową scenografię i branding, który graficznie koresponduje z treściami multimedialnymi udostępnianymi przez portal newsowy Polskiego Radia. W studiu pojawiła się także przestrzeń zaprojektowana specjalnie do przeprowadzania wywiadów z gośćmi w formie wideo – opisuje Krzysztof Świątek, dyrektor i redaktor naczelny rozgłośni (zajmuje to stanowisko od stycznia br.).
– Dzięki użyciu kamer zrobotyzowanych oraz systemów graficznych rozmowy z najważniejszymi gośćmi Polskiego Radia 24 będą dostępne w streamingu wideo na portalu oraz w mediach społecznościowych zarówno do oglądania na żywo, jak i on-demand – zapowiada.
Studio zadebiutowało w piątek w porannym paśmie publicystycznym, jednym z jego gości był premier Mateusz Morawiecki.
W studiu zorganizowano dwie osobne strefy: do emisji audio i realizacji treści wideo (ze stołem wizyjnym, konstrukcjami do mocowania kamer i oświetlenia technologicznego).
Za projekt akustyki studia odpowiadał Radosław Smoliński z biura technologii Polskiego Radia, za projekt instalacji dźwiękowych – Arkadiusz Piętka, a za projekt instalacji wizyjnych – Adam Krasnodębski. Przebudową zajęło się we własnym zakresie biuro technologii nadawcy.
Od lutego do kwietnia br. Polskie Radio 24 miało 1,1 proc. udziału w rynku słuchalności, wobec 1,3 proc. rok wcześniej (według badania Radio Track).