Redakcja TVN24 przeprosiła za słowa satyryka Krzysztofa Daukszewicza, który mówiąc w „Szkle kontaktowym” o dziennikarzu stacji Piotrze Jaconiu, ojcu transpłciowego dziecka, spytał „jakiej płci on dzisiaj jest?”. „Przepraszamy wszystkich naszych widzów, a w szczególności społeczność LGBT+” – podkreślił nadawca.
Pod koniec każdego wydania „Szkła kontaktowego” prowadzący witają się z gospodarzem emitowanego zaraz potem magazynu informacyjnego „Dzień po dniu”. W poniedziałkowym wydani Tomasz Sianecki przywitał się z prowadzącym ten magazyn Piotrem Jaconiem. Na to Krzysztof Daukszewicz wtrącił: „A jakiej płci on dzisiaj jest?”.
Jacoń na to nie zareagował. Kilka chwil potem, gdy wyświetlano już napisy końcowe i słychać było motyw muzyczny „Szkła kontaktowego”, Tomasz Sianecki pożegnał się z widzami. A Krzysztof Daukszewicz przyznał: „Chyba ja pier…lnąłem głupotę”.
Spytaliśmy biuro prasowe TVN, czy wobec satyryka będą podejmowane dyscyplinarne kroki. Czekamy na odpowiedź.
Sam Daukszewicz w rozmowie z Wirtualną Polską powtórzył, że „palnął głupotę” i że jego „reakcja była szybsza, niż myślimy”. Dodał, że przeprosił Jaconia, a ten przeprosiny przyjął.
W połowie 2021 roku Piotr Jacoń ujawnił w rozmowie z magazynem „Replika”, że jego dorosłe dziecko przeszło korektę płci. Wywiad był szeroko komentowany przez dziennikarzy, aktywistów i polityków. – Widziałem komentarze i cieszę się, że one są takie. Gdyby na ich podstawie budować obraz nas, Polaków, to wypadlibyśmy jako naród całkiem nieźle. Dlatego tym bardziej się cieszę – mówił Jacoń portalowi Wirtualnemedia.pl. – Ludzie zaczęli mi wysyłać SMS-y. Bardzo ważne, bo dające naszej rodzinie dużo siły. Nagle dalsi znajomi i nieznajomi zaczęli opowiadać o swoich historiach, bo znaleźli się w podobnej sytuacji. Te reakcje były dla nas bardzo wzruszające – opowiadał.
Według danych Nielsen Audience Measurement w kwietniu br. średnia widownia minutowa TVN24 wynosiła 265 944 osób, co dało 4,72 proc. udziału w rynku oglądalności (po spadku rok do roku o 19,4 proc.).
Natomiast „Szkło kontaktowe od 1 września o 12 grudnia ub.r. oglądało przeciętnie 667 tys. osób, co przełożyło się na 6,59 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów.