Patrycja Czajkowska pożegnała się z TVP

Jej obowiązki przejęły dwie osoby

Patrycja Czajkowska

Po 12 latach z Telewizją Polską pożegnała się Patrycja Czajkowska – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. W ostatnim czasie pełniła m.in. funkcję szefowej TVP+. Dyrektorką tej jednostki w maju została Monika Karasek.

TVP+ to stosunkowo nowa jednostka organizacyjna publicznego nadawcy, została utworzona w listopadzie 2022 roku decyzją prezesa Mateusza Matyszkowicza. Zdecydował on wówczas także o zlikwidowaniu Ośrodka Kanałów i Usług Internetowych w dotychczasowym kształcie. Koncepcja TVP+ ma podkreślać nowatorskie, szersze podejściee Telewizji Polskiej do usług i kanałów interaktywnych.

Patrycja Czajkowska objęła szefowanie TVP+ w grudniu 2022 roku, jednak w kwietniu br. – jak informowała wówczas Telewizja Polska – została odwołana z tego stanowiska, jak również z drugiego zajmowanego stanowiska: p.o. dyrektora ds. marketingu Biura Programowego. Na pierwszym zastąpiła ją Monika Karasek – szefowa biura sprzedaży i współpracy międzynarodowej w TVP, na drugim Marcin Skabara, który jest także wicedyrektorem biura programowego ds. strategii.

Teraz – jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl – Czajkowska pożegnała się definitywnie z publicznym nadawcą. Odchodzi za porozumieniem stron.

Z TVP związana była od 2011 roku, pełniła kolejno funkcje m.in. menedżera mediów społecznościowych, koordynatora ds. nowych mediów czy zastępcy dyrektora Ośrodka Kanałów i Serwisów Internetowych. Dyrektorem tego ostatniego ośrodka był Łukasz Greszta, który z TVP pożegnał się w połowie listopada ub. roku.

W 2021 r. przychody Telewizji Polskiej zwiększyły się o 7,2 proc. do 3,25 mld zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 21,7 proc. do 3,12 mld zł zysk netto skurczył się ze 198,32 do 3,89 mln zł.

Na koniec 2021 r. zatrudnienie w Telewizji Polskiej wynosiło 2 889 etatów, o 53 więcej niż rok wcześniej. Zasadnicze wynagrodzenie brutto zwiększyło się o 6,7 proc. do 10 491 zł. W planie finansowym na 2022 r. Telewizja Polska zapisała wzrost przychodów do 3,42 mld zł, zwiększyć mają się zarówno wpływy z reklam i sponsoringu, jak i rekompensaty abonamentowej. Ze sprzedaży obligacji skarbowych nadawca spodziewa się minimum 171 mln zł straty.