W marcu najczęściej cytowana była „Gazeta Wyborcza”

Ranking IMM

"Gazeta Wyborcza" była cytowana w marcu 2,5 tys. razy

Według rankingu Instytut Monitorowania Mediów najbardziej opiniotwórczym medium w marcu była „Gazeta Wyborcza”.

„Gazeta Wyborcza” była cytowana w marcu 2,5 tys. razy. Na drugim miejscu pod tym względem była stacja RMF FM (2,3 tys.), a na trzecim portal Onet (2,2 tys.).

Duży skok liczby cytowań „GW” zawdzięcza publikacji Agnieszki Kublik o wielowariantowym sondażu dotyczącym preferencji partyjnych. W przypadku RMF FM kluczowe było podanie do publicznej wiadomości, że ABW zlikwidowała rosyjską siatkę szpiegowską.

Wśród tytułów prasowych na drugim miejscu była „Rzeczpospolita”, na której informacje inne redakcje w kraju powoływały ponad 1,8 tys. razy. Zaledwie trzy cytowania mniej odnotował „Fakt”.

Wśród telewizji najbardziej opiniotwórczym medium był TVN 24. Stacja najwyższy skok liczby przytoczeń odnotowała po publikacji reportażu Marcina Gutowskiego „Franciszkańska 3”. Na drugim miejscu wśród telewizji jest TVN (1,5 tys. cytowań), a na trzecim TVP Info (1,3 tys.).

Spośród rozgłośni za RMF FM było Radio Zet (1,7 tys. cytowań).

Onet zajął pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych portali internetowych m.in. dzięki dotarciu do treści zeznań wiceministra Jacka Żalka w sprawie toczącego się śledztwa na temat dotacji przyznawanych przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Drugie miejsce wśród portali zajmuje Wirtualna Polska z ponad 2,1 tys. wzmianek w innych tytułach, a trzecie Interia (1,1 tys.).