Adrian Klarenbach wraca dziś na antenę TVP Info

Ale pozostaje w "TVP3 Info"

Adrian Klarenbach

Adrian Klarenbach wraca dzisiaj do TVP Info, gdzie znów poprowadzi dwa publicystyczne programy „Minęła 8” i „Minęła 9”. Nadal ma też prowadzić pasmo „TVP3 Info” – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Jego powrót na antenę informacyjną Telewizji Polskiej w kuluarach określany jest jako „ostrożny i stopniowy”, a Klarenbach będzie w TVP Info na razie rzadziej niż jeszcze kilka miesięcy temu.

O tym, że Adrian Klarenbach wróci do TVP Info, informowaliśmy dwa tygodnie temu. W poniedziałek dziennikarz poinformował na Twitterze, że istotnie: wraca na antenę główną TVP Info. – Jeżeli nie mają Państwo planów na jutrzejszy poranek, to proponuję spędzić go wspólnie w #minela8 #minela9 – napisał. Ta zapowiedź wywołała euforię u części internautów, którzy od momentu zniknięcia Klarenbacha naciskali z pomocą mediów społecznościowych na szefostwo TAI, aby przywrócono dziennikarza do wszystkich prowadzonych wcześniej audycji.

Jak dowiadujemy się nieoficjalnie, powrót Klarenbacha ma odbywać się „ostrożnie i stopniowo”. To oznacza, że – przynajmniej w najbliższych tygodniach – będzie go znacznie mniej w programach TVP Info niż jeszcze kilka miesięcy wcześniej. Dziennikarz – i to się nie zmienia – cały czas jest twarzą programu „TVP3 Info”, które prowadzi od początku kwietnia

Klarenbach wciąż ma być mocnym wsparciem dla tego pasma, emitowanego na antenie TVP3. – Redaktor Adrian Klarenbach pozostaje w TAI. Wzmocni także pasmo ogólnopolskie TVP3 – przekazała nam spółka w marcu. Dziennikarz zostaje w Telewizyjnej Agencji Informacyjnej, bo to ona jest producentem nadawanego w TVP3 nowego pasma informacyjnego.

Adrian Klarenbach wróci też do w „Forum”?

Klarenbach ma za zadanie znacząco wzmocnić „TVP3 Info” – ta polityka szefostwa TAI, komunikowana jeszcze w marcu br., nie uległa zmianie, mimo powrotu na antenę TVP Info. TAI liczy bowiem na duże wzrosty oglądalności nadawanego od września pasma i to jeszcze w tym półroczu. Adrian Klarenbach ma być sprawcą tych wzrostów – słyszymy nieoficjalnie. Stąd – przynajmniej jeszcze przez kilka miesięcy – jego sytuacja zawodowa nie ulegnie zmianie: będzie często prowadził „TVP3 Info”, a jednocześnie ma być stopniowo przywracany w niektórych audycjach TVP Info. W których? Tego na razie nie wiadomo na pewno, choć można spekulować, że poza „Minęła 8” i „Minęła 9” wkrótce zobaczymy go także w „Forum”.

Z oglądalnością „TVP3 Info” nie jest najlepiej: Po niemal siedmiu miesiącach emisji pasmo „TVP3 Info” ogląda średnio 65 tys. widzów. Pierwsze wydanie z udziałem Klarenbacha śledziło 31 tys. oglądających – wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. Audycja emitowana jest od poniedziałku do piątku w godz. 10.00-16.10 (w pierwszym tygodniu także w sobotę miedzy 12.00 a 14.30). Oglądać można ją w ramach pasm trwających z reguły między 10 a 30 minut przedzielanych innymi audycjami.

Klarenbach w TVP od prawie trzech dekad

Adrian Klarenbach jest związany z TVP Info od startu kanału w 2007 roku, choć z kilkuletnią przerwą. Pierwotnie pracował tam do lata 2013 roku, gdy został odsunięty od prowadzenia newsów. Prowadził serwisy oraz programy publicystyczne (w tym „Minęła 20”), a także m.in. wieczory wyborcze.

Wcześniej był gospodarzem „Kuriera” TVP3, a także wielu programów w TVP1 jak „Kawa czy herbata?”, „Kalejdoskop” czy „Agrolinia”. W Telewizji Polskiej zaczął pracę w 1995 roku.

Do TVP Info wrócił w styczniu 2016 roku, a w niemal 3-letniej przerwie współpracował ze stacją Tele5, gdzie prowadził program publicystyczny „Bez pardonu”. Pochodzi z Przemyśla, ukończył studia prawnicze na UMCS. Od stycznia 2017 roku współpracuje także z Polskim Radiem 24.

Z TVP Info zniknął 19 marca. Jako gospodarz „TVP3 Info”, wspólnego pasma informacyjnego ośrodków regionalnych TVP, zadebiutował 5 kwietnia. – Mam nadzieję, że pamiętam, jak prowadzić serwis, a państwo mi w tym pomogą – stwierdził na początku programu. Realizacją pasma zajmuje się Telewizyjna Agencja Informacyjna.

Udział TVP3 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 1,25 proc. w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 0,68 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 0,74 proc. w grupie 16-59 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement,