TVP na sfinansowanie zamówienia obejmującego dwa lata zamierzała przeznaczyć 2,95 mln zł. W tej kwocie zmieścił się ze swoją ofertą Gemius, proponując 2,94 mln zł. Netia zaproponowała znacznie wyższą cenę – 7,53 mln zł.
Spółka podała jednak, że „oferta z najniższą ceną spośród ofert złożonych, niepodlegających odrzuceniu” zaproponowana przez Netię przekracza kwotę przeznaczoną na sfinansowanie postępowania, a telewizja nie może jej zwiększyć, zdecydowano więc o unieważnieniu przetargu.
Z informacji „Presserwisu” wynika, że oferta Gemiusa została wykluczona z powodów formalnych, lecz TVP zamierza ponownie ogłosić ten przetarg.
TVP korzystała dotychczas z danych oglądalności z dekoderów Netii, ale w styczniu wygasła dotychczasowa umowa spółki z tym operatorem. Spółka nie podaje, od jakich dostawców ma obecnie dane wykorzystywane na potrzeby pomiaru MOR.