Media Tomasza Sakiewicza zbierają na organizację Narodowego Marszu Papieskiego

Zbiórka środków na organizację Narodowego Marszu Papieskiego potrwa jeszcze pięć dni

Na Narodowy Marsz Papieski promowany przez media Tomasza Sakiewicza, w którym uczestniczyć będą m.in. członkowie Klubów „Gazety Polskiej”, zebrano ponad 36 tys. złotych. To jedna piąta kwoty będącej celem zbiórki w serwisie Zrzutka.pl.

Za organizację zbiórki, której celem jest zebranie 180 tys. zł, odpowiada Fundacja Centrum Wspierania Inicjatyw Dla Życia i Rodziny. Bezpośrednim powodem podjęcia tej inicjatywy był wyemitowany w TVN 24 materiał Marcina Gutowskiego „Franciszkańska 3”, w którym autor dowodzi, że Karol Wojtyła w nieodpowiedni sposób reagował na przypadki pedofilii w Kościele.

Zaplanowany na 2 kwietnia marsz ma odbyć się na ulicach Warszawy, Krakowa i Szczecina.

Organizatorzy przekonują o apolityczności

„Obecne wydarzenia pokazują, że za bardzo ściszyliśmy głos w narracji zapraszającej do schedy po Janie Pawle II. Brakiem zdecydowanej reakcji na nabierające przyspieszenia ataki na Papieża pozwoliliśmy na wzbudzenie nieufności i nienawiści do katolickiej wiary i Kościoła. Jest to szczególnie widoczne wśród młodych ludzi, którzy są najbardziej bezbronni wobec manipulacji i hejtu skierowanego w papieża” – czytamy w opisie zbiórki w serwisie Zrzutka.pl.

W serwisie Niezalezna.pl czytamy, że Narodowy Marsz Papieski jest „inicjatywą społeczną, która narodziła się spontanicznie w odpowiedzi na manipulacje i medialne oszczerstwa uderzające w dobrą pamięć o Janie Pawle II, a jednocześnie w polską wspólnotę”.

Organizatorzy przekonują, że marsz ma mieć charakter apolityczny. „Polacy mają szansę stworzyć wydarzenie ponad podziałami. Apelujemy o odłożenie na bok organizacyjnych i partyjnych atrybutów” – czytamy.

Środki ze zbiórki publicznej mają być wykorzystane na pokrycie kosztów nagłośnienia, druku plakatów i banerów, dystrybucji materiałów promocyjnych oraz ochrony wydarzenia.