10 osób w sztabie do integracji zespołów Agory i Eurozetu

Maciej Strzelecki, dyrektor sprzedaży

Utworzono specjalny sztab operacyjny odpowiedzialnego za integrację zespołów radiowych Agory i Eurozetu. To 10 osób którzy będą czuwać nad poszczególnymi obszarami działalności, m.in. stacjami muzycznymi, informacjami i publicystyką, sprzedażą, finansami, HR oraz rozwojem cyfrowym. Dodatkowo Maciej Strzelecki objął stanowisko dyrektora sprzedaży, a Adam Fijałkowski – dyrektora programowego w Grupie Eurozet.

Grupa Eurozet pracuje nad połączeniem sił tworzących ją zespołów radiowych. Od marca tym zadaniem zajmują się specjaliści działający w ramach specjalnego sztabu operacyjnego.

– Z myślą o realizacji celu, jaki sobie stawiamy – a jest nim zajęcie pozycji lidera na rynku radiowym w Polsce – szybko przystępujemy do pracy nad połączeniem naszych potencjałów. Tak jak zapowiadaliśmy, do tego celu poprowadzi nas specjalnie powołany sztab operacyjny, reprezentujący obie firmy. Tworzy go 10 osób, które odpowiadają za stworzenie scenariusza integracji i wspólnych działań w poszczególnych obszarach funkcjonowania naszej nowej grupy radiowej – wyjaśnia Maciej Strzelecki, prezes Eurozetu i Grupy Radiowej Agory.

W sztabie operacyjnym znaleźli się:

  • Tomasz Zakrzewski – dyrektor finansowy, członek Zarządu Eurozetu, który przygotowuje strategię współpracy w obszarze finansów.
  • Kamila Ceran – dyrektor zarządzający – Obszar Informacji i Publicystyki, odpowiedzialna za przygotowanie strategii wykorzystania potencjału informacyjnego obu organizacji i kierująca pracą Radia TOK FM.
  • Piotr Jaroszewski – dyrektor zarządzający – Obszar Stacji Muzycznych, nadzorujący działalność stacji: Radio ZET, Radio Złote Przeboje, Antyradio, Meloradio, Radio Pogoda, Radio Plus, Rock Radio oraz Chillizet.
  • Ewa Rosiewicz – konsultant zarządu ds. integracji działów sprzedaży.
  • Maciej Moszczyński – dyrektor zarządzający – Obszar Sprzedaży Agencyjnej, odpowiadający za sprzedaż agencyjną i działalność brokerską.
  • Adam Kościelski – dyrektor zarządzający – Obszar Sprzedaży Bezpośredniej, odpowiedzialny za sprzedaż bezpośrednią.
  • Marcin Kowalczyk – dyrektor zarządzający – Obszar Cyfrowy (Online), który będzie nadzorować rozwój działań online Grupy Eurozet.
  • Krzysztof Jasica – dyrektor zarządzający – Obszar Technologii Radiowej, odpowiadający za kwestie technologiczne oraz proces integracji systemów IT.
  • Agnieszka Mazur – doradca zarządu ds. prawnych – koordynator, która odpowiada za koordynację pracy zespołów prawnych.
  • Aleksandra Dudek – dyrektor zarządzający – Obszar HR oraz Integracja Organizacji, która zajmuje się koordynacją działań HR oraz procesami łączenia zespołów.

Maciej Strzelecki, prezes Eurozetu i szef Grupy Radiowej Agory objął stanowisko dyrektora sprzedaży w Grupie Eurozet. Strzelecki zaczął kierować spółką zaraz po jej przejęciu przez Agorę. Adam Fijałkowski, wiceszef Grupy Radiowej Agory, został z kolei dyrektorem programowym Eurozetu.

– Zespoły Grupy Eurozet już rozpoczęły spotkania z członkami sztabu operacyjnego, by pod ich okiem razem tworzyć najlepsze rozwiązania w zakresie integracji – dodaje Maciej Strzelecki.

Eurozet i Grupa Radiowa Agory pod jednym szyldem

Grupa Eurozet to wspólny szyld połączonych Eurozetu i Grupy Radiowej Agory. Portfolio nowej grupy radiowej tworzy 9 stacji: Radio Złote Przeboje, Radio Pogoda, Rock Radio, Radio TOK FM, Radio ZET, Antyradio, Chillizet, Meloradio i Radio Plus. Grupa Eurozet to także serwisy internetowe, m.in. tokfm.pl, radiozet.pl, antyradio.pl, chillizet.pl, planeta.pl, radiostacja.pl, radiopogoda.pl, zloteprzeboje.pl i rockradio.pl oraz serwis podcastowo-muzyczny Tuba.

W 2021 roku grupa kapitałowa Eurozet osiągnęła wzrost przychodów o 10,7 proc. do 194,98 mln zł. Zysk netto nadawcy zaksięgowany przez Agorę zwiększył się z 16,51 do 23,97 mln zł.

Z kolei grupa Agora w trzecim kwartale ub.r. przy minimalnym wzroście wpływów zanotowała 24,5 mln zł straty netto. Koszty operacyjne firmy zwiększyły się o 4,7 proc., na niekorzyść zadziałały też słaby złoty i wyższe stopy procentowe. Jej segment radiowy w pierwszych trzech kwartałach zanotował spadek przychodów o 0,4 proc. do 25,6 mln zł (wpływy reklamowe zmalały o 7,3 proc. do 20,3 mln zł) i zysku operacyjnego z 2,3 do 0,8 mln zł.